Duże spowolnienie pracy destylatora

Wstępna obróbka zacierów i redestylacja z wykorzystaniem podstawowych metod kociołkowych.

Autor tematu
JerzySNAJPER
5
Krótko o sobie: Czeladnik
Ulubiony Alkohol: Imbirówka
Status Alkoholowy: Student Bimbrologii

Post autor: JerzySNAJPER »

Cześć jestem nowy w temacie destylacji
Sytuacja wygląda następująco
wykonałem do tej pory 6 nastawów i bawię się w poszukiwaniu drożdży które mi podpasują
5 razy wszystko przebiegło bez problemów
przy destylacji ostatniego nastawu drożdże Browin Turbo Grom 48H w specyfikacji na 19% alk. 8kg cukru wystąpił mi dziwny problem
destylator mam taki jak w linku za nim jest podłączona papuga i kolumna z węglem aktywnym
https://allegro.pl/oferta/destylator-15 ... 4928165048
każdy nastaw 25l dzielę na 3 ze względu na pojemność garnka
pierwsza część poszła w podobnym czasie co wszystkie poprzednie natomiast dzisiaj druga część zaczęła z 85% (najwięcej ile do tej pory mi się udało) w porównaniu z dniem poprzednim 74%, łącznie po 7h pracy na kuchence uzyskałem 1.5l destylatu (skończyłem przy 60% bo już siły do tego nie miałem) w dniu poprzednim uzyskałem 1.5l w niecałe 3h
dodatkowo moje chłodzenie pracuje w obiegu zamkniętym i woda nagrzewała się bardzo powoli w porównaniu z każdym wcześniejszym procesem co również uznałem za dziwne
ostatnim elementem było to że w odstojnikach zebrało się o wiele więcej płynu niż zawsze (sprawdziłem go alkomierzem po wystygnięciu i miał mniej niż 5%)
problemem na pewno nie jest temperatura bo ona utrzymywała się na tym samym poziomie co przy poprzednich procesach
Czy ktoś wie czym może bysć spowodowana taka zmiana?
koncentraty wina

Autor tematu
JerzySNAJPER
5
Re: Duże spowolnienie pracy destylatora

EDIT:
puściłem kolejną partkie tego nastawu po wcześniejszym sprawdzeniu drożności układu
czas 2.5h
125ml przedgon
1.5l serce
od 74% do 54% (strasznie zaczeło już śmierdzieć, w porównaniu z turbo grom 24H które zaczynały śmierdzieć przy 50%)