Cydr z soku z kartonika

Czyli popularny Jabłecznik. Na temat tego trunku wszystko, począwszy od zbierania jabłek, skończywszy na spożywaniu...

Varrant
5
Posty: 7
Rejestracja: środa, 15 kwie 2015, 01:15

Post autor: Varrant »

Myślę że potrzebuję waszej pomocy (jestem absolutnie początkujący). Znalazłem bardzo podobny "przepis" gdzieś w sieci i postanowiłem go wypróbować.
Pożyczyłem od znajomej balon i rurkę, wlałem sok, namoczyłem drożdże i dodałem je do balonu, wstawiłem korek i rurkę na miejsce po czym niestety musiałem wyjść na trening.

Teraz mija kilka godzin odkąd balonik sobie spokojnie stoi. Nie widać żadnych ruchów w rurce, w zawartości balona wytworzył się okrąg z piany i słychać tylko powolne, leniwe, malutkie bąbelki w środku i nic. Czytam coraz więcej przepisów oraz porad przez co moja niepewność co do poprawności przebiegania tego procesu wzrasta i zaczynam się obawiać że moja pierwsza próba zawiodła.
Zastanawiałem się nawet nad szczelnością korka.

Powiedzcie mi czy coś jest nie tak czy tez potrzeba mi więcej cierpliwości? Ważną informacją może się okazać to że balon jest mniej więcej do połowy pełny.
Awatar użytkownika

HomoChemicus
400
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 12 sty 2014, 18:21
Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
Lokalizacja: Mazowsze
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowanie: 77 razy
Re: Cydr z soku z kartonika

Post autor: HomoChemicus »

Daj drożdżom czas, muszą się rozmnożyć.
Pożywkę oczywiście dałeś?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości."

A. Einstein

Varrant
5
Posty: 7
Rejestracja: środa, 15 kwie 2015, 01:15
Re: Cydr z soku z kartonika

Post autor: Varrant »

HomoChemicus pisze:Daj drożdżom czas, muszą się rozmnożyć.
Pożywkę oczywiście dałeś?
Instrukcje, których się trzymałem nic nie wspominały o pożywce.