Czytuję i obserwuję to forum od pewnego czasu i noszę się z zamiarem budowy aparatury. Aparatury, która spełniałaby wymogi naszych czasów, czyli była jak najbardziej upgrated. Nie chodzi mi o automatykę bo kocham to co proste i ręczna obsługa sprawia wiele frajdy. Tak samo jak w piwowarstwie, w którym siedzę po uszy od dłuższego czasu, i nie wyobrażam sobie żeby mi jakieś mieszadło elektryczne mieszało słód podczas zacierania czy nie daj Bóg pompowało brzeczkę mechanicznie... Chodzi mi po prostu o nowoczesność od strony konstrukcyjnej samej głowicy chociażby. Nie mam za bardzo doświadczenia. Jedyne zdobyte to to podczas psocenia na pot stilu kolegi, ale o tym napiszę gdzie indziej.
Wiem, że na tym forum jest sporo konstrukcji opisanych. Jednak nie jest to wszystko proste do ogarnięcia tym bardziej, że opisywane są konstrukcje na przestrzeni przynajmniej 4ech, 5ciu lat i od sprzecznych opinii aż się tu roi i zielony nieogarnięty adept może zgłupieć w nadmiarze informacji...
Każdy dokłąda swoje trzy grosze i robi się metlik.
Do rzeczy...
Po pierwsze chcę zbudować aparat do owocówek i zbożówek. W tej materii chciałbym oprzeć się na konstrukcji i doświadczeniu Kolegi Radiusa. Bardzo zgrabny miedziany "samowarek" mu wyszedł do zbożówek. Wewnętrzny refluks w kolumnie ułatwia życie i uszlachetnia "towar" w postaci dobrego voltarzu a jednak pozostawia to o co nam chodzi w smakówkach. Tutaj nie mam za bardzo pytań i wątpliwości na razie. Chyba, że coś się zmieniło od chwili powstania tamtego aparatu i wypadałoby wprowadzić zmiany. Jeśli tak, proszę o zabranie głosu i doradzenie.
Po drugie (i tu już zaczynają się schody) chcę zbudować kolumnę rektyfikacyjną do produkcji spirytu de lux