Destylatory miedziane zwane alembikami.

Autor tematu
joker0skater
2
Krótko o sobie: piwowar domowy
Załączniki
Alembik 50-60l - tylko import z Portugalii?

Postautor: joker0skater » środa, 11 mar 2020, 11:13

Witam serdecznie!

Wraz z teściem i szwagrem planujemy rozpocząć przygodę z destylacją zbożówek. Naszą pasją są szkockie whisky, zwłaszcza z Islay. Po spróbowaniu kilkudziesięciu butelek chcielibyśmy spróbować zrobić coś swojego. Teść ma doświadczenie w destylacji prostej, ja natomiast zajmuję się od 2013 roku warzeniem piwa. Mamy zatem niezłą wiedzę w przygotowaniu nastawu - zbożowej brzeczki i podstawy destylacji. Swoje działania rozpoczęliśmy od poszukiwań większego alembika. Niestety na rodzimym rynku mamy tylko 30l. Zadzwoniłem więc do jednego ze sklepów, który sprowadza alembiki z Portugalii. Mimo dużej życzliwości i podzieleniem się wiedzą niestety nie ściągają alembików większych niż 30l. Powodem są głównie koszty.

Z kolei w innym sklepie zasugerowano mi takie rozwiązanie:
alembik-60l-przechylany-z-mieszadlem.jpg

alembik-60l-przechylany-z-mieszadlem (1).jpg

Mam wątpliwości co do tego rozwiązania. Chcielibyśmy uniknąć kompromisów i zrobić swój destylat możliwie najbliżej procesu jaki znają Szkoci. Czy takie rozwiązanie wg Was doświadczonych ma sens? Czy ktoś posiada taki destylator miedziany i może podzielić się opinią?

Druga sprawa to samodzielny import z Portugalii.
http://al-ambiq.com/ (polecany przez ww sklep z Polski)
https://www.copper-alembic.com/
https://shop.premium-coppers.com/

Ceny produktów przyzwoite, ale koszt sugerowanego transportu mnie zabija. W ostatnim linku jest to Express Standard: €364.71. Na którymś z forów przeczytałem, że warto zaaranżować własny transport, będzie taniej, ale jak szacował miły Pan z wcześniej wspomnianego sklepu będzie to jakieś 200€ - już lepiej. Dostałem również radę żebym był ostrożny przy transakcjach z płw. Iberyjskiego ponieważ ich podejście do handlu jest delikatnie mówiąc dosyć nonszalanckie.