Zapach amoniaku w przedgonie

Porywanie cieczy z kotła, dziwny smak i zapach destylatu oraz wszelkie inne problemy związane z destylacją...

Autor tematu
tosiek71
10
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 15 mar 2015, 12:44
Podziękował: 3 razy

Post autor: tosiek71 »

Zajmuję się naszym hobby od ponad roku. Pracuję na tradycyjnej kolumnie LM, wypełnionej sprężynkami. Cukrówki rektyfikuję dwukrotnie (przy pierwszym używam nieco miedzi), przy drugim preparat rozcieńczam do ok 20%. Ostatnio właśnie przy drugiej rektyfikacji nie mogłem pozbyć się zapachu amoniaku podczas odbierania przedgonów. Spotkałem się z tym pierwszy raz. Najdziwniejsze dla mnie to, że zarówno nastaw jak i surówka nie posiadały nawet śladu takich woni. Nastaw na tych samych drożdżach, identyczne proporcje i procedura jak zawsze i jak wspomniałem, przy pierwszym gotowaniu żadnych niespodzianek. Analizowałem cały proces pod każdym kątem i nie dostrzegłem żadnych zmiennych w stosunku do poprzednich… :?:
Tym razem przedgon odbierałem dłużej i więcej niż zazwyczaj, ponadto zwiększyłem temp. cieczy chłodzącej i wreszcie udało mi się pozbyć tych „aromatów”. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją, lub ma jakiś pomysł skąd ten amoniak?
Dodam jeszcze, że część przedgonu pozostawiona w otwartej butelce po ok. 2 dniach samoczynnie pozbyła się tej woni.

jpiwek
300
Posty: 310
Rejestracja: środa, 19 mar 2014, 12:43
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowanie: 48 razy
Re: Zapach amoniaku w przedgonie

Post autor: jpiwek »

Na forum winiarskim winy takich zapachów upatrują w wysokiej temperturze fermnetyzacji przy zbyt dużej ilości pożywki i małej ilości powietrza.
Awatar użytkownika

Kamal
2000
Posty: 2367
Rejestracja: wtorek, 9 paź 2012, 11:54
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Rum i ogólnie większość domowych trunków
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowanie: 210 razy
Re: Zapach amoniaku w przedgonie

Post autor: Kamal »