Jestem nowicjuszem w zacierach zbożowych zawsze robiłem coś mocniejszego z owoców. Mam dostęp do słodu gotowego (używany do produkcji piwa) nieograniczonej ilości. Jak zrobić zacier do destylacji z słodu? Z góry dziękuje.
______________________________________________________________________ Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją" albo "dziadkiem bimbrownikiem"...
Ze słodu robię najprościej jak się da : - 6 kilo słodu (jasny) rozdrabniam, wsypuję do wygrzanej lodówki turystycznej (30 litrów), zalewam wodą o temp. 75 st. C - 20 litrów (po zasypie temp. ustala się na ok 68 st. C), czekam 2 godzinki, cały wywarek razem ze słodem trafia do fermentora, drożdże do zacierów zbożowych i gotowe.
Używany przez Lecha Pilzneński (jęczmienny)do piwa jasnego. Jeśli jesteś z trójmiasta możemy pogadać.
cafekot napisał(a):
Ze słodu robię najprościej jak się da : - 6 kilo słodu (jasny) rozdrabniam, wsypuję do wygrzanej lodówki turystycznej (30 litrów), zalewam wodą o temp. 75 st. C - 20 litrów (po zasypie temp. ustala się na ok 68 st. C), czekam 2 godzinki, cały wywarek razem ze słodem trafia do fermentora, drożdże do zacierów zbożowych i gotowe.
Jak długo fermentuje?
Ostatnio edytowano niedziela, 20 lis 2011, 18:23 przez Agneskate, łącznie edytowano 1 raz
Na długośc fermentacji mają wpływ takie czynniki : - temp. fermentacji; - jakiech użyliśmy drożdży (piwne - długo ; bayanusy - średnio ; gorzelniane - szybko), ja używam bayanusów około 14 dni fermentacj; - Blg początkowe (czyli ile cukrów jest na starcie do przerobienia).
Mam zamiar zrobić słód z pszenicy . Na bazie tego słodu zacier wzbogacony ziołami (odpadki po destylacji olejków - goździki, jałowiec, tymianek, rozmaryn). Wiem, jak zrobić słód, przeczytałam również ten wątek. Mam pytania - na razie dwa -czy dodatek ziołowej biomasy wpłynie jakoś na proporcje surowca, ilość drożdży? -w jakim stopniu należy rozdrobnić słód na zacier?