Wolna fermentacja

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
Zurek91
10
Posty: 10
Rejestracja: wtorek, 4 lip 2017, 19:06

Post autor: Zurek91 »

Witam. Proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem początkujący. Nastawiłem wino z malin w galonie 54l w proporcjach (około)
25kg malin
15l wody
15kg cukru
Owoce wycisnalem po 2 tyg od nastawienia wina. Po wszystkim sprawdziłem cukromierzem zawartość cukru. Było to 5 blg. Mam wrażenie, że albo było zbyt gorąco i drożdże mi przestały pracować. Po 2 tygodniach buglotanie jest stosunkowo wolne- jeden bulg na 1,10 min. Proszę o pomoc bądź jakieś wskazówki czy wszystko jest ok. Wydaje mi się że powinna jeszcze być fermentacja burzliwa.
Ostatnio zmieniony wtorek, 25 lip 2017, 12:40 przez Zurek91, łącznie zmieniany 1 raz.
koncentraty wina
Awatar użytkownika

jozzek666
350
Posty: 392
Rejestracja: poniedziałek, 8 gru 2014, 16:59
Krótko o sobie: Drożdże to najlepszy przyjaciel człowieka. Od niedawna członek Mensy polska.
Ulubiony Alkohol: Własne piwo w szczególności AIPA, American Wheat, Sour Ale. SM Whisky.
Status Alkoholowy: Piwowar
Lokalizacja: Łódzkie
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowanie: 165 razy
Kontakt:
Re: Wolna fermentacja

Post autor: jozzek666 »

A jakie było startowe BLG ?
AlkoCalc Web - https://alko-calc.netlify.app

wawaldek11
2500
Posty: 2914
Rejestracja: niedziela, 14 lis 2010, 22:18
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem, który ma więcej radości z dawania niż z brania.
Ulubiony Alkohol: niepospolity i najlepiej bez banderolki; poszukiwania ciągle trwają...
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska
Podziękował: 159 razy
Otrzymał podziękowanie: 298 razy
Re: Wolna fermentacja

Post autor: wawaldek11 »

Nastawiłeś w salonie żeby było pod kontrolą czy żeby sobie popatrzeć? :mrgreen: