Witam, jestem początkującym "producentem" win i winopodobnych. Znalazłem gdzieś na necie opis winka z hibiskusa. Chciałem dowiedzieć się czegoś więcej o nim, bo zainteresowało mnie ono dość mocno. Jednak na forum nic nie mogłem znaleźć. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tego rodzaju produktem??
Słyszałem, że kwiaty hibiskusa dodaje się do absyntu i w procesie maceracji trunek ten nabiera czerwonej barwy (tak uzyskany absynt nosi nazwę „rouge”). Jednak nie słyszałem nigdy o tym, aby ktoś z hibiskusa robił wino. Czy Kolega może podać link do strony, na której jest opis tego wina?
Pozdrawiam.
______________________________________________________________________ doctis omnia casta
Hibiskus kilkakrotnie zaparzyć, powstały płyn zlać i rozpuścić w nim cukier. Gdy przestygnie przelać do baniaka, dodać MD i pożywkę. Po ok tyg dodać 2 partie cukru.
Czerwony absynt, tego nie słyszałem, zawsze kojarzy mi się z zielonym trunkiem. Kolego shift26, dlaczego nie spróbujesz od czegoś łatwiejszego? Jak jesteś początkujący o wiele łatwiej będzie zrobić coś z owoców, pozdrawiam.
Jestem początkujący, mam za sobą wino z ryżu już zabutelkowane /podobno niezłe/ i obecnie szykuje się do zlewania cydru, i dlatego szukam czegoś nowego do wstawienia bo pusty balon mnie z lekka drażni. A ze względu na porę roku owoców brak także szukam jakiejś alternatywy. Wracając do tematu na innym forum winiarskim znalazłem dość obszerny wątek hibiskusa. Po jego wstępnej analizie coraz bardziej mnie intryguje ten kwiat jako produkt do wyrobu wina i wydaje mi się że jak balon się zwolni to poeksperymentuję trochę.