Na forum jest sporo opnii że owoce egzotyki nie za bardzo nadają się na wino. Na rynku pojawiło się pomelo z bardzo grubą skórą. Widziałem przepisy na nastaw ze skórami mandarynek. Co sądzicie o takim nastawie z pomelo.
Witam. Masz rację, po takiej próbie odechciewa się kombinować, ale jestem w trakcie robienia z dzikiej róży, której też nie da się zjeść, więc pomyślałem, że jak owoc to owoc. A że jestem nowicjusz...
Moja mama zrobiła nalewkę ze skórek cytryny i innych dodatków jakaś śliwka i tam takie . Dostałem na spróbowanie i kazała mi zgadnąć z czego ona jest ,dziesięć minut kombinowałem i byłem tylko blisko bo powiedziałem ,że z pomarańczy. Wyszło jej to bardzo dobre. Co myślicie o dodaniu suszonych skórek z cytrusów do nalewki. Widziałem w sklepie gotowe w woreczku.
Dzika róża jak najbardziej, ciekawy materiał na winko. Gorzej z owocami cytrusowymi. Stara zasada: wszystko co polskie to dobre, z wyjątkiem akcyzy i Zusu Pozdrawiam
______________________________________________________________________ pędzę bo nigdzie mi się nie śpieszy............
Cytrusy to specyficzny materiał na wino. Mimo, że naturalnie całkiem słodkie i odpowiednio kwaskowe (nie biorąc pod uwagę cytryn) to mają mnóstwo tego białego - w posmaku w winie daje takie cierpkie i gorzkawe. Aktualnie kończą się resztki wina cytrusowego które robiłem z mieszanych cytrusów i wyraźnie wyczuwalna jest nuta goryczki - mimo że dałem tylko trochę skórek, a wino robiłem głównie na soku.
Z drugiej strony jednak ciężko odrzucać skórki - to przecież w nich znajdują się olejki eteryczne cytrusów, czyli właściwa esencja smakowa.
Co do Pomelo - stosunek skórki do owoca wygląda raczej marnie
Może to nieco ekstremalne, ale jeśli chcesz już robić wino z cytrusów, to proponuję zacząć od wytwarzania z soku 100% z kartonika np z biedry. Ja aktualnie zamierzam przeprowadzić taki eksperyment i porównać go z winem ze świeżych owoców