W pogoni za pogonem.

Porywanie cieczy z kotła, dziwny smak i zapach destylatu oraz wszelkie inne problemy związane z destylacją...
Awatar użytkownika

Autor tematu
k.kolumb
150
Posty: 194
Rejestracja: sobota, 21 cze 2014, 00:39
Krótko o sobie: Jak się do czegoś dorwę to muszę to dokładnie poznać. Np. Ameryka
Ulubiony Alkohol: Talisker
Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowanie: 14 razy

Post autor: k.kolumb »

Witam Brać !
Jestem nowicjuszem, ale odrobiłem lekcje, przeczytałem prawie całe Forum i to chyba był błąd.
We łbie mi się pokiełbasiło bo jest sporo sprzecznych opinii i trudno z nich wyciągnąć średnią.


Staram się wyłącznie o jakość psoty - Moskva, glukoza i kulturalne odbiory.
Po trzech psotach (na razie tylko surówka, ale jadalna) zaczynm mieć wątpliwości czy pogony w ogóle
istnieją. Dojeżdżam kegiem prawie do 100 stopni a tu kap, kap 96%.
I zapach ten sam. Na wszelki wypadek ostatnie 500 ml, osobno na następne gotowanie.
Ale to tak strasznie powoli idzie że może trzeba będzie z końcówki rezygnować, szkoda czasu, prądu i wody.
I tu pytanie : jakie stosować kryterium odbioru pogonu : temp. w kegu, temp dnia, voltaż ?
Nie stosuję organoleptyki.
Wiem, wiem to było 100 razy, ale nie wszystko uczeń musi rozumieć.
I nie wypychajcie mnie do googla, proszę.


Czym chata bogata :
keg 50 wlew/wylew, grzanie 2*2 kW, sprężynki miedziane 20 cm, kolumna 140, sprężynki, głowica Aabratek
3 termometry : keg, 20 cm nad miedzią, 50cm pod głowicą.
Piszę starannie po Polsku. O ile daję radę.
alembiki
Awatar użytkownika

Emiel Regis
1700
Posty: 1723
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2012, 10:18
Ulubiony Alkohol: własne nalewki, czerwone wytrawne
Lokalizacja: Picardie (Oise) Francja, Żywiec
Podziękował: 81 razy
Otrzymał podziękowanie: 253 razy
Re: W pogoni za pogonem.

Post autor: Emiel Regis »

k.kolumb pisze: Nie stosuję organoleptyki.
Zacznij, to powinno być Twoje główne kryterium, z termometrami różnie bywa.