Tak, tak (to nie reklama telefonii komorkowej), popelnilem trocinowke i... Zaskoczka i to jak najbardziej pozytywna.
1L psoty 45% 2 lyzeczki kory debowej, takiej kupinej w aptece 10 rodzynek (rodzynkow jak kto woli) 3 suszone (nie wedzone) sliwki. 1 garsc lupin z laskowych orzechow
Wszystko wymieszalem ze soba i odsyawilem na tydzien. Przefiltrowalem przez przez filtr od kawy i zapuscilem na migdaly. Efekt zaskoczenia (pozytyw), smak i aromat przyjemny, nieco ostry. Polowe zdegustuje z przyjemnoscia, druga odstawie i sprobuje za miesiac.
Drugi litr psoty zasypalem 4 lyzeczkami YerbaMate. Smak i zapach tez dos, dosc, ale wole trocinowke
Pozdrawiam serdecznie Calyx
______________________________________________________________________ Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem
Trochę wody w chłodnicach upłynęło od zapodania przez Calyx'a przepisu na trocinówkę i temat jakoś umknął z mej pamięci. Dziś nań trafiłem ponownie i od razu przypomniały mi się dwa pytania dotyczące przypraw do owego trunku.
1. Co to jest za kora i do czego służy, albo jak to się nazywa. Pytam, bo w pobliskiej aptece pani farmaceutka, po tym jak się zapytałem o korę dębową, zrobiła takie oczy, jakby ją Murzyn w kakalak zasunął
2. Czy łupiny mają być z orzechów LASKOWYCH czy WŁOSKICH. Ja o wykorzystaniu łup z laskowych pierwszy raz słyszę. Jeśli takowe też mają zastosowanie w uzyskiwaniu wyrafinowanych smaków destylatów, to mam prośbę o rozwinięcie tematu. Pozdrawiam. Janusz.
______________________________________________________________________ أسامة بن لادن
Korę dębową robi np. Herbapol. Można dostać też w Internecie. Generalnie wywar z kory jest stosowany do okładów. Ja korą barwie psotę, bo nie mam dostępu do dębu- płyn błyskawicznie nabiera koloru. Dla aromatu dorzucam jeszcze trzy listki świeżej mięty i dodaje pół łyżki brązowego cukru (na ~2l).
Nawet Ci to zobrazuję: