Projekt Zumy

Pomysły na destylatory - do konsultacji.

Autor tematu
zuma
30
Posty: 37
Rejestracja: środa, 19 sty 2011, 17:58

Post autor: zuma »

Jest to kontynuacja tego tematu:
http://alkohole-domowe.com/forum/viewto ... 106&t=3222


Przyznaję, że nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale za to trochę wiedzy (między innymi termodynamika i aerodynamika) i logiczny umysł. Nurtuje Cię problem wymiarów i umiejscowienia rury do odbioru par w systemie VM. Pracujesz na systemie LM i odbierasz 1/4 lub 1/5 destylatu. I ten system nazywa się po naszemu zarządzanie odbiorem cieczy czy płynu. Podobnie działa system VM. Czyli zarządzamy odbiorem Pary. I to już wszystko! Jeśli odbierasz z rury o średnicy 50 mm rurą o średnicy 50 mm i taką średnicą idziesz do skroplenia to masz zwykły kocioł z chłodnicą bez refluxu. Stosunek powierzchni odbioru do powierzchni kolumny daje nam stosunek refluxu i to wszystko. Czyli reasumując jeśli mamy kolumnę 60mm to jej przekrój wynosi 2826 mm2 i z tej kolumny wyjście robimy średnicą 12mm (1/2 cala) czyli przekrój to 113 mm2, więc stosunek przekrojów to ok. 30 i taki jest RR( reflux ratio)
A więc efekt musi być lepszy!!

Posty scalone.