Ocieplenie deflegmatora

Kłopoty z budową i eksploatacją aparatury, wybór właściwego sprzętu. Podstawowe pytania początkujących.

Autor tematu
Jerzy Dobry
50
Posty: 56
Rejestracja: niedziela, 11 lut 2018, 23:44
Podziękował: 9 razy

Post autor: Jerzy Dobry »

Nie znam nazewnictwa, jestem samouk, mam nadzieję, że nie pomyliłem nazwy. Chodzi mi o deflegmator, rozumiem, że jest to początkowa część kolumny,często z katalizatorem? Mam pytanie. Zauważyłem, że niektórzy ocieplają tą część kolumny a nawet jej większość. Pewnie jestem w błędzie, proszę o wytłumaczenie. Wydaje mi się, że izolować warto kocioł w którym gotujemy. Po co ocieplać kolumnę? Jeżeli ją wyizolujemy to siłą rzeczy musimy dodać trochę wysokości. Moim zdaniem powinno się raczej pracować nad oddawaniem ciepła zwiększając powierzchnię promieniowania.
alembiki
Awatar użytkownika

masterpaw2
1650
Posty: 1654
Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2016, 20:10
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:), no chyba, że ktoś mi na odcisk nadepnie....
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Lokalizacja: Centralna Polska
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowanie: 203 razy
Re: Ocieplenie deflegmatora

Post autor: masterpaw2 »

Jurek, zasada jest bardzo prosta, deflegmator jak sama nazwa wskazuje służy do częściowego skraplania i powrotu etanolu do kotła, na jego ściankach, więc zdecydowanie go nie ocieplamy.
Co innego kolumna rektyfikacyjna, gdzie jednym z głównych czynników poprawnego procesu jest jego stabilność temperaturowa. To po pierwsze, po drugie oszczędności energii, dlatego w przypadku kolumn rektyfikacyjnych wskazane jest jak najlepsze ich odizolowanie od warunków zewnętrznych.
Gdy coś robię, zawsze staram się robić to najlepiej, choć nie zawsze mi to wychodzi......;)

Autor tematu
Jerzy Dobry
50
Posty: 56
Rejestracja: niedziela, 11 lut 2018, 23:44
Podziękował: 9 razy
Re: Ocieplenie deflegmatora

Post autor: Jerzy Dobry »