Calyx. pisałem że ja mam termometr umieszczony przy obudowie kega. Mierzy on temp. nastawu na danej wysokości, a nie pary w kolumnie.
No i tak wlasnie zrozumialem. Stad moje zdziwko. U mnie termometr umieszczony w garze (nie w nastawie) pokazuje 87* kiedy zaczyna kapac (odbior i tak zaczynam chwile pozniej). Koncze zas przy 96* co daje odbior w granicach miedzy 30 a 40%
Czekaj, czy Ty nie wpusciles sondy do gara tylko ja przykleiles do kega? Jesli tak, to wszystko jest mozliwe. Tylko, ze wtedy musisz opracowac wlasny zestaw temperatur i nijak nie beda sie one powtarzaly przy innym sprzecie.
Pozdr. Calyx
______________________________________________________________________ Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem
Tytuł: Re: mima**** TERMOMETR - GDZIE GO UMIEŚCIĆ I JAK ODCZYTYWAĆ****
Napisane: sobota, 31 sty 2009, 14:34
Widzisz! Wyniki sa powtarzalne, a to dlatego że termometr, zawsze umieszczam w tym samym miejscu.
Moja druga kolumna jest w budowie od 4 m-cy. Myślę że jeszcze ze dwa i zrobię. Wszystko rozbija sie o dobrego spawacza. Jeden jak mi pospawał głowice Bokakoba, to nadaje sie ona teraz tylko na wyrzucenie. Obecnie robię tą, co Ci przysłałem linka.
Póżniej prawdopodobnie, bedę chcial mieć dwa termometry. W głowicy to wiadomo po co? A w kegu też jest b. pomocny, bo wiesz - za ile zacznie się kapanie. A musisz być przy tym, bo metanol trzeba przecież oddzielić, i wylać do osobnego naczynia, następnie przedgon też do osobnego naczynka trzeba złapać, oraz odkręcić wodę.
______________________________________________________________________ Użytkownik zbanowany od 09.VII.2009r.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 maja 2009, 08:15 przez mima, łącznie edytowano 1 raz
Napisane: wtorek, 24 lut 2009, 20:24