Sposób na uzyskanie "absolutu"

Otrzymywanie spirytusu z wykorzystaniem kolumn rektyfikacyjnych.

Autor tematu
bartosh
20
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 24 sty 2013, 19:54
Otrzymał podziękowanie: 2 razy

Post autor: bartosh »

Witam Szanownych Kolegów,

Jestem początkującym psotnikiem, ale szybko zgłębiającym tajniki sztuki. Posiadam Kolumnę Aabratka odkolegi Kuli z E-arc, wziernikiem, wypełnienie 15cm miedziane sprężynki i 110 stalowe sprężynki od szymonli, keg 50l Czyli książkowo.

Do tego mam 1 metrowy filtr węglowy ze stali nierdzewnej oraz już na koniec w miarę profesjonalną myjkę ultradźwiękową 5l.

Sam proces destylacji rozumiem już coraz lepiej, mam natomiast wątpliwości w jaki sposób połączyć wyżej wymienione sprzęty, aby usyskać "absolut".

Zależy mi tylko i wyłącznie na jakości - trzecia, czy czwarta destylacja nie jest problemem, straty z nich wynikające również mi nie przeszkadzają. Cel jest jeden :))))

Na razie mam zrobione 21l spirutusu z kilku pierwszych destylacji cukrówek. Jest to dla mnie surówka z której dopiero chciałbym uzyskać "absolut". Oczywiście ma 96%.

Teraz pytanie - co dalej?

Domyślam się, że rozcieńczenie do 40% i druga destylacja. Następnie znów do 40% i na węgiel aktywny, potem 3 destylacja, rozcieńczenie do 40-45% i na myjkę. Czy jeszcze jest sens coś robić?

Czy mój tok rozumowania jest słuszny?

Czy macie jakieś inne propozycje/sugestie?
ps. Osobom mówiącym "to już było - poszukaj" mówię NIE! Nie potrzebuję mądrzenia się "znawców od szukania" - nie masz nic do powiedzenia na temat, to nic nie mów!
Awatar użytkownika

Zygmunt
5000
Posty: 5376
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 12:55
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowanie: 666 razy
Kontakt:
Re: Sposób na uzyskanie "absolutu"

Post autor: Zygmunt »

Znajdź tabelkę zależności parowania różnych składników spirytusu surowego od procentu składu- od tego zależy jak rozcieńczać przed kolejnymi gotowaniami.
www.destylatorymiedziane.pl