Słodkawy spirytus

Porywanie cieczy z kotła, dziwny smak i zapach destylatu oraz wszelkie inne problemy związane z destylacją...

Autor tematu
mirzareba
2
Posty: 4
Rejestracja: środa, 4 wrz 2013, 20:00

Post autor: mirzareba »

Szanowni Panowie, jestem początkującym psotnikiem i pierwszy raz zadaję pytanie na tym forum. Często natomiast czytałem tu o różnych problemach i sposobach ich rozwiązywania doradzanych przez ludzi znających się na rzeczy. Liczę więc na to, że na problem który przedstawię również znajdzie się jakaś rada.
Trzykrotnie przeprowadzałem podwójną rektyfikację spirytusu na kolumnie typu AABRATEK fi 63 mm o wysokości 150 cm w tym 30cm katalizatora ze sprężynek miedzianych, pozostała część kolumny wypełniona sprężynkami ze stali nierdzewnej. Uzyskiwałem z 1 kg cukru spirytus w ilości ok 0,5 litra i o mocy powyżej 95%, pięknie daje się rozcieńczać z woda w każdej proporcji bez mętnienia. Zacier przygotowałem z cukru zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu drożdży. Stężenie cukru w gotowym zacierze poddawanym rektyfikacji -5 stopni Ballinga. Alkoholomierz używany do pomiaru kalibrowałem na spirytusie "sklepowym".
Niestety smak psoty jest lekko słodkawy. Co ciekawe, po drugiej rektyfikacji woda która wylewam z kega jest w zasadzie czysta i ma normalny smak. Podczas ostatniej rektyfikacji bardzo wolno odebrałem 0,6 l przedgonu. Temperatura na szczycie kolumny była utrzymywana na 78,2 st C, przy skoku na 78,3 zatrzymywałem odbiór. Odbiór podzieliłem na dwa etapy i uzyskany wyrób zlewałem do osobnych naczyń. W obydwu naczyniach smak wyczuwalnie słodki. Dodam, że do przygotowania zacieru dwukrotnie używałem drożdży gorzelniczych T-3 Black Bull 18% i raz Spirit Ferm T3, wszystko z podobnymi efektami.
Czy ktoś z panów miał podobny problem? Czy ktoś wie jak to rozwiązać?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 18 lis 2013, 19:30 przez gr000by, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: konieczne poprawki
koncentraty wina

Perszing1800
30
Posty: 30