Witam. W produkcji miodu jestem zupełnie zielony . W posiadaniu mam trochę sfermentowanego miodu, chciał bym spróbować coś z tego zrobić lecz niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy taki miód nadaje się do czegokolwiek. Bardzo bym prosił o jakieś rady .
Tak, tylko że to zwykły miód wielokwiatowy, w którym zaczęła się mimowolna fermentacja i mnie w zasadzie zastanawia, czy mógłbym go po prostu rozcieńczyć w odpowiednich proporcjach i odstawić by fermentował dalej.
Ostatnio edytowano niedziela, 5 cze 2011, 21:38 przez Zygmunt, łącznie edytowano 1 raz
Jak to pachnie? Jak konsystencja? Miody mają wysoką zawartość cukru i generalnie "surowy" miód ciężko zaszczepić drożdżami. Obstawiam jakieś bakterie...
______________________________________________________________________ Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją" albo "dziadkiem bimbrownikiem"...
Pachnie jak miód pitny. Wcześniej skrystalizowany w 80%, teraz jest miękki, ale nie lejący się. Widać wciąż kryształy cukru. Ewidentnie fermentuje bo narobiło się dwutlenku węgla. Delikatnie piekący w smaku, ale wciąż strasznie słodki.
Wygląda na to, że udało Ci się sfermentować miód JEDYNAK w sumie mioda robiłem raz, ale na Twoim miejscu bym rozrobił to na dwójniaka/trójniaka warzonego jakiegoś kto wie co to za drożdże... A tak to je załatwisz temperaturką i dodasz miodowe
______________________________________________________________________ Robienie alkoholu sprawia, że nie muszę go pić(aż tyle)
Tego miodku jest bardzo malutko bo zaledwie 250 ml , wiec myślałem coby rozrobić z tego czwórniak. Czyli nie warto ryzykować i ciągnąc fermentacji na nieznanych drożdżach , do miodku dolać 750ml wody warzyć jak zwykły miód i dodać drożdży miodowych wraz z pożywką?
Jeśli chciał bym zaryzykować i pociągnąć dalej tą fermentacje , wystarczyło by rozrobić ten miód wodą i zlać do gąsiorka ?