pytanie w sprawie destylacji dwukrotnej

Podstawowe uwagi, spostrzeżenia i pomysły dotyczące procesu.

Autor tematu
sroka33
30
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2009, 18:34

Post autor: sroka33 »

witam robie sobie zacier z zyta z uzyciem slodu pszenicznegoi mam takie pytanie w czasie pierwszego gotowania przy jakiej zawartosci alkoholu zakonczyc destylacjie.
a drugie pytanie co zrobic przed druga destylacja dolac wody to tego alkoholu czy cos innego prosze o pomoc jestem nowicjuszem. jesli trzeba dolac wody to ile i przy jakiej zawartosci alkoholu zakonczyc destylacjie druga.z gory dzieki za pomoc.

longink1
Re: pytanie w sprawie destylacji dwukrotnej <nowicjusz>

Post autor: longink1 »

Witam, w tej sprawie są różne opinie, - ja pierwszy raz ciągnę wszystko, do następnej destylacji rozcieńczam wodą do około 40 - 50%.
Pozdrawiam longink1.

marcinhes
20
Posty: 25
Rejestracja: wtorek, 2 gru 2008, 23:42
Re: pytanie w sprawie destylacji dwukrotnej

Post autor: marcinhes »

Witam

Ja destylując zaciery owocowe za pierwszym razem kończę przy 20-30 %. Do drugiego gotowania dodaje około 1 płaską łyżeczkę sody oczyszczonej , dolewam wody przeważnie na oko - ale jest to np na 2 litry 1 wszego gonu dolewam 1 litr. Wszystko mieszam ze sobą. Drugie gotowanie kończę jak leci poniżej 75%

Zaznaczam ze robię smakowe wódki, być może przy zacierach na samym cukrze panowie robią inaczej .

Pozdrawiam
Z czasem będziesz wiedział sam kiedy przestać :)

clapus
150
Posty: 187
Rejestracja: sobota, 1 lis 2008, 00:42
Otrzymał podziękowanie: 9 razy
Re: pytanie w sprawie destylacji dwukrotnej

Post autor: clapus »

Kończysz przy 75%? Na czym gotujesz? Ja 2 gotowanie kończę na 40-45% przy zwykłej aparaturze z krótkim deflegmatorem.
Pozdrawiam.

mima
700
Posty: 715
Rejestracja: wtorek, 23 wrz 2008, 23:21
Otrzymał podziękowanie: 23 razy
Kontakt:
Re: pytanie w sprawie destylacji dwukrotnej

Post autor: mima »

Hmmm.
Natowiast ja pierwszy raz gotuję do końca.