Teraz jest piątek, 25 maja 2012, 14:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1

Utwórz nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 52 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Projekt Zumy
PostPostNapisane: niedziela, 10 kwi 2011, 20:18 
Tematy: 1
Jest to kontynuacja tego tematu:
viewtopic.php?f=106&t=3222

Przyznaję, że nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale za to trochę wiedzy (między innymi termodynamika i aerodynamika) i logiczny umysł. Nurtuje Cię problem wymiarów i umiejscowienia rury do odbioru par w systemie VM. Pracujesz na systemie LM i odbierasz 1/4 lub 1/5 destylatu. I ten system nazywa się po naszemu zarządzanie odbiorem cieczy czy płynu. Podobnie działa system VM. Czyli zarządzamy odbiorem Pary. I to już wszystko! Jeśli odbierasz z rury o średnicy 50 mm rurą o średnicy 50 mm i taką średnicą idziesz do skroplenia to masz zwykły kocioł z chłodnicą bez refluxu. Stosunek powierzchni odbioru do powierzchni kolumny daje nam stosunek refluxu i to wszystko. Czyli reasumując jeśli mamy kolumnę 60mm to jej przekrój wynosi 2826 mm2 i z tej kolumny wyjście robimy średnicą 12mm (1/2 cala) czyli przekrój to 113 mm2, więc stosunek przekrojów to ok. 30 i taki jest RR( reflux ratio)
A więc efekt musi być lepszy!!

Posty scalone.