Tytuł: Problem z osiągnięciem wymaganej temperatury na głowicy
Napisane: czwartek, 17 lis 2011, 14:19
Witam Jestem początkującym psotnikiem sprzęt, który posiadam od kilku dni: -głowica aabratek z zaworem odbioru -chłodnica rurka 2,5m średnica 12mm -kolumna 140cm średnica zew 60,3mm wypełnienie 20cm miedź ok 120cm sprężynki pryzmatyczne -keg 30l grzałka 3500w plus regulator mocy -termometry keg, kolumna, głowica -nastaw owocowy sok jabłkowy około 20litrów
Wczoraj pierwszy raz zabrałem się do pracy, starałem się robić wszystko wg wskazówek, ale nie potrafiłem osiągnąć temperatury 78,3. Stabilna temperatura na mojej głowicy oscylowała w granicach 72,3 - 72,4 na kolumnie 75,9 przy tej temperaturze odebrałem 400ml (niby przedgon sprawdziłem moc 95%), później resztę (jakieś 2litry o mocy 50% destylat o zapachu słodkawym) już bez refluksu (wówczas temperatura na głowicy osiągnęła 84stopnie). Chłodzenie miałem ustawione na 1l/min. Temperatura na kegu 93. Czy jest możliwe, że ciągle zalewałem kolumnę dlatego tak się stało? Proszę o podpowiedź.
... później resztę (jakieś 2litry o mocy 50% destylat o zapachu słodkawym) już bez refluksu (wówczas temperatura na głowicy osiągnęła 84stopnie). Czy jest możliwe, że ciągle zalewałem kolumnę dlatego tak się stało?...
Pracując na potstilu (bez refluksu) raczej nie da rady zalać kolumny.
Tytuł: Re: Problem z osiągnięciem wymaganej temperatury na głowicy
Napisane: piątek, 16 gru 2011, 14:17
Witam Problem leżał po stronie termometrów, sondy wskazywały błędną temperaturę. Wymieniłem termometry teraz moja temperatura stabilizacji wynosi 77,7 C też trochę brakuje do 78,3 .
Tytuł: Re: Problem z osiągnięciem wymaganej temperatury na głowicy
Napisane: sobota, 17 gru 2011, 15:26
ksander napisał(a):
Witam Problem leżał po stronie termometrów, sondy wskazywały błędną temperaturę. Wymieniłem termometry teraz moja temperatura stabilizacji wynosi 77,7 C też trochę brakuje do 78,3 .