Problem z brzeczką

Problemy technologiczne związane z uzyskaniem dobrego zacieru: niewłaściwy przebieg fermentacji, zakażenia nastawów, klarowanie...

Autor tematu
Szymeq89
1
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 18 gru 2017, 21:36

Post autor: Szymeq89 »

Witam, jestem początkujący w tych sprawach więc z góry proszę o wyrozumiałość, mianowicie ostatnimi czasy postanowiłem zrobić swoją pierwszą partie piwa, wybór padł na "Coopers sparkling ale". Zrobiłem wszystko według instrukcji, dbałem o czystość, i krok po kroki nastawiłem "zacier". Producent zaleca fermentacje w temperaturach (21-27 stopni), niestety nie z mojej winy przez pierwszy dzien był w temperaturze 19 stopni, od razu przeniosłem fermetację w odpowienie warunki, jednakże mija dzisiaj 4 dzień od nastawienia zacieru i niestety z fermentatora nie wydostaje sie "bulgotanie" którego sie spodziewałem, CO2 sie wydziela aczkolwiek nie az tyle zeby wydostawał sie ono przez rurke fermetacjyną, po zmierzeniu brzeczki, wskazuje ona okolo 5-6 Blg, czyli drożdże pracują aczkolwiek, dzisiaj po zajrzeniu do środka ukazał mi sie oto taki widok http://imgie.pl/image/8esVU. Tu powstaje moje pytanie, czy coś mi sie nie udało i to coś już do niczego sie nie nadaje czy wszystko jest poprawnie i nie mam co panikować?
koncentraty wina
online
Awatar użytkownika

manowar
950
Posty: 972
Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2009, 17:36
Krótko o sobie: I ain't no nice guy after all
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowanie: 213 razy
Kontakt:
Re: Problem z brzeczką

Post autor: manowar »

Cześć,
Miałeś taka fajną temperaturę i niepotrzebnie przenosiłeś do ciepła...
Po 4 dniach w cieple to drożdże dojadają już resztki - co widać. Piana opada, teraz zaczną opadać drożdże - to co wrzuciłeś na zdjęciu to właśnie drożdżaki po zakończonym, najbardziej burzliwym, okresie fermentacji. Jest OK nic nie ruszaj - za 2 tygodnie będziesz butelkował.