Tytuł: Pot Still-deflagmator z minirefliuksem ew. zimny paluch
Napisane: piątek, 3 lut 2012, 03:27
Witam Pierwszy post, wiec trza się przywitać i pozdrowić wszystkich psotników . Nazywam się ...jak widać w sygnaturce , i mieszkam na Zielonej Wyspie. Jestem amatorem/degustatorem domowych wyrobów już od dluższego czasu. W kraju to był wybór i jakość ,teraz jak czytam Wasze posty to aż sam się dziwie jak można było pic, to co piłem, widząc jak to znajomi pędzili . Siedzę po nocach i czytam z zamiarem zbudowania czegoś do produkcji smakowych bimberków . Chodzi o poczciwego pot still'a, kolumnę na destylat absolutny pozostawiam sobie na później (na razie nie mam warunków na przygotowanie odpowiedniej ilości wsadu) i pewnie kupie gotowa, bo nie starczy zapału... Chciałbyn na razie robić coś o smaku i aromacie, o mocy do 80-90 volt do rozrobienia na smakowita okowitkę i może jakieś naleweczki ew likiery (np: Irish Koffiee czy baleysopodobne). Na początek, popełniłem wspawanie mufki 3/4 cala na środku pokrywki, szybkowaru z nierdzewki o poj. 8 litrów. Teraz rura Cu, ok 30-40mm przekroju o dlugości; i tu pytanie do Was - jaka długość będzie odpowiednia? Wypełnienie, mix cięte rurki Cu 6 lub 8mm (docelowo zmienię na sprężynki) i zmywaki. Do tego chłodnica z Cu 10mm i tu tez pytanko: jak długość (docelowo zmienić chce na karbowana)? Wody mam dostatek i prądu w bród . Grzanie na razie to kuchenka indukcyjna 2000W, wiem do doopy, ale jak się nie ma...., będzie płyta z grzałeczkami i regulacja mocy . Pozwoliłem sobie zrobić mały szkic ( sorki za jakość, ale rysowane dzisiaj o 2,33 nad ranem ). Już wiem, ze ma kilka błędow, ale czekam Waszych opinii i podpowiedzi. Chciałbym robić głównie owocówki. Na wyspie ciężko o gotowe akcesoria i specyjały do nastawu i na wszystko jeszcze muszę czekać. Dlatego nastawiłem dziś 3x5l cukróweczki z Babuni wg przepisu na afrodyzjak, kolegi @penetrator3 z domieszką winogron i rodzynek (czyli tez winogron ), nie wiem czy dla smaku, czy żeby było coś