Kolumna refluxem zewnętrznym - problem

Pomysły na destylatory - do konsultacji.

Autor tematu
Vicente
10
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 30 wrz 2012, 21:03

Post autor: Vicente »

Witam. Nie mam doświadczenia psoceniu, jednakże dzięki temu forum sukcesywnie staram się poszerzać swój teoretyczny zakres wiedzy. Od dłuższego czasu sukcesywnie składałem moją kolumnę rektyfikacyjną z refluksem zewnętrznym (rura 60,3 wypełniona miedzianymi pierścieniami raschiga o średnicy 15 mm, coś na ten kształt, tylko z wykorzystaniem chłodnicy szklanej: http://alkohole-domowe.com/images/info/ ... reflux.jpg).
Zrobiłem dzisiaj rozruch aparatury i okazało się, że mam poważny problem. Para zamiast dostawać się do chłodnicy, wydostaje się króćcem przeznaczonym do zawrotu. Wygląda to tak, jakby wytwarzało się podciśnienie i para zasysała się do tego otworu. Para w zasadzie nie przedostaje się do chłodnicy... Dopiero ściśnięcie palcem wężyka między zaworem odbioru a króćcem do zawrotu, powoduje, że z chłodnicy zaczyna kapać. Mógłby ktoś pomóc mi w rozwiązaniu tego problemu?
alembiki

scalak
150
Posty: 174
Rejestracja: poniedziałek, 1 lip 2013, 22:36
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Domowy
Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
Podziękował: 130 razy
Otrzymał podziękowanie: 17 razy
Re: Kolumna refluxem zewnętrznym - problem

Post autor: scalak »

Witam
Sprawa wydaje się prosta Opary mają mniejszy opór w króćcu. Moja stara aparatura miała to samo.
Zdjęcie sprzętu na równoległym forum w galerii. Przy przymkniętym kraniku powrotu do połowy problem znikał.
scalak
„strzeżcie się fałszywej wiedzy - jest ona groźniejsza od ciemnoty!”
George Bernard Shaw
online
Awatar użytkownika

radius
7000
Posty: 7298
Rejestracja: sobota, 23 paź 2010, 16:20
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Swój własny
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Polska południowa
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowanie: 1694 razy