Alkoholomierz jako cukromierz

Ocena stopnia przefermentowania zacieru. Balling, Brix, areometry itp.

Autor tematu
sobieski20
2
Posty: 4
Rejestracja: sobota, 18 maja 2013, 12:42
Podziękował: 1 raz

Post autor: sobieski20 »

Witam wszystkich to mój pierwszy wpis na tym forum.

Jestem początkującym psotnikiem i mam tylko alkoholomierz (0-100%) a nie dorobiłem się jeszcze cukromierza. Chce się w prosty sposób upewnić czy zacier jest już gotowy( cukrówka drożdże turbo nastawione 4 dni temu 25l wody 7kg cukru) W moim rozumieniu oba te przyrządy mierzą gęstość cieczy i są wyzerowane na czystej wodzie.
Jedyna informacja jaką chcę uzyskać to czy wartość BLG jest ujemna. Jeśli ciecz będzie rzadsza niż woda ( a więc ujemne BLG) to alkoholomierz zanurzy się głębiej i pokaże mi wartość powyżej zera, jeśli alkoholomierz mi się uniesie do wartości poniżej zera alkoholu to znaczy że w nastawie wciąż jest nie przerobiony cukier.
Czy to jest skuteczna metoda czy może popełniam gdzieś błąd?
Ostatnio zmieniony sobota, 18 maja 2013, 19:17 przez Emiel Regis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: konieczne poprawki
koncentraty wina
Awatar użytkownika

szeyker89
200
Posty: 244
Rejestracja: niedziela, 30 paź 2011, 18:45
Ulubiony Alkohol: WW - Wyprodukowany Własnoręcznie
Status Alkoholowy: Producent Wódek
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowanie: 3 razy
Re: Alkocholomierz jako cukromierz

Post autor: szeyker89 »

Nie ma co kombinować. Nie uda się to Tobie. Już lepszym sposobem i bardziej wiarygodnym było by założenie rurki fermentacyjnej zalanej wodą i obserwowanie wydostawania się z niej pęcherzyków powietrza. Ale i tak nie unikniesz zakupu cukromierza. Pozdrawiam.
Pozdrawiam szeyker89
Awatar użytkownika

lesgo58
5000
Posty: 5230
Rejestracja: poniedziałek, 18 kwie 2011, 13:31
Krótko o sobie: "...coqito ergo sum..."
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Land Krzyżaków. Pogranicze Prus wschodnich.
Podziękował: 1292 razy
Otrzymał podziękowanie: 2743 razy