Wino z hibiskusa

Wina, które wykonuje się porą, gdy nie ma łatwego dostępu do świeżych owoców i soków...

Autor tematu
shift26
10
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek, 31 sty 2011, 20:32

Post autor: shift26 »

Witam, jestem początkującym "producentem" win i winopodobnych. Znalazłem gdzieś na necie opis winka z hibiskusa. Chciałem dowiedzieć się czegoś więcej o nim, bo zainteresowało mnie ono dość mocno. Jednak na forum nic nie mogłem znaleźć. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tego rodzaju produktem??

Pozdrawiam,
R.

arek.d1
50
Posty: 58
Rejestracja: poniedziałek, 31 sty 2011, 01:33
Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Hibiskus

Post autor: arek.d1 »

Słyszałem, że kwiaty hibiskusa dodaje się do absyntu i w procesie maceracji trunek ten nabiera czerwonej barwy (tak uzyskany absynt nosi nazwę „rouge”).
Jednak nie słyszałem nigdy o tym, aby ktoś z hibiskusa robił wino. Czy Kolega może podać link do strony, na której jest opis tego wina?

Pozdrawiam.
doctis omnia casta

Autor tematu
shift26
10
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek, 31 sty 2011, 20:32
Re: Hibiskus

Post autor: shift26 »

Stronki nie zapisałem sobie i teraz ciężko mi znaleźć ale spisałem sobie recepture.

Składniki na 5l:
Hibiskus - 50g
Cukier - 750g + 250g
Pożywka - 3g
Woda - 3l + 1,4l

Hibiskus kilkakrotnie zaparzyć, powstały płyn zlać i rozpuścić w nim cukier. Gdy przestygnie przelać do baniaka, dodać MD i pożywkę. Po ok tyg dodać 2 partie cukru.
Awatar użytkownika

lech14
50
Posty: 66
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 21:06
Krótko o sobie: Lubie podejmować wyzwania ;)
Ulubiony Alkohol: Piwo
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Hibiskus

Post autor: lech14 »

Czerwony absynt, tego nie słyszałem, zawsze kojarzy mi się z zielonym trunkiem. ;) Kolego shift26, dlaczego nie spróbujesz od czegoś łatwiejszego? Jak jesteś początkujący o wiele łatwiej będzie zrobić coś z owoców, pozdrawiam.

Autor tematu
shift26
10
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek, 31 sty 2011, 20:32
Re: Hibiskus