Proszę o radę

Złomowisko, w którym będą skasowane posty.
Regulamin forum
Pełna zawartość tego działu widoczna tylko dla moderatorów i administratorów.

Autor tematu
iksiamar
10
Posty: 15
Rejestracja: wtorek, 2 lis 2010, 13:21

Post autor: iksiamar »

Witam wszystkich psotników.
Jestem laikiem, ale od kilku miesięcy śledzę forum i trochę psoty mam w piwnicy głównie z owocówek na pot stillu.
Jestem w trakcie przerabiania kwaśnego zacieru Wujka Jessego na sprzęcie:
-kana 30l,
-deflegmator szklany 30cm ze szklanym wypełnieniem, zaizolowany, umieszczony nad kaną,
-chłodnica szklana 40cm,
-grzanie maszynka elektryczna 2,5KW z regulacją.
Wszystko połączone wężykami sylikonowymi, szczelne.

Nastaw mam z 3,5kg kukurydzy, 3,5kg cukru i 20l wody. Zawsze, bo jestem już przy szóstym pędzie, wychodziło mi ok. 4l psoty 50% czystej i klarownej o pięknym zapachu.
Przyszła kolej na stworzenie armaty do cukrówek i taka powstała:
-ta sama kana 30l, izolacja termiczna, grzanie tą samą maszynką,
-rura z KO120cm fi70mm z kołnierzem z jednej i drugiej strony na 6 śrub, wypełniona zmywakami, izolacja termiczna. Na początku katalizator z miedzi, ok. 30cm drobniutki drut,
-refluks fi70 30cm z KO z kołnierzem, 7 ZP fi12 w odstępach 0,5cm, na szczycie termometr cyfrowy z dokładnością do 0,1st
-wyjście par fi10 połączone z chłodnica z KO fi60,3, dł. 45cm, spirala z fi8 dł. 2m.
Wszystko połączone ze sobą szczelnie, uszczelki i wężyki sylikonowe.
Dwa obiegi wody na ZP i chłodnice. Jak będę miał fotki to wkleję.
Postanowiłem przepuścić ten szósty pęd na tej właśnie maszynie, oczywiście bez refluksu i gdy przy temp.78,5 odbierałem przedgon to byłem zachwycony, leciało ciurkiem do 80st, a potem było już coraz gorzej. Wydajność spadła i proces zakończyłem na 95st, gdzie już zaczynało lecieć mętne. Na pot stillu nigdy mi się to nie zdarzyło.
Zestawienie pot still: 22l 7% psoty, proces 4 godziny, efekt ok. 4l - 50%.
Kolumna: 22l 7%, plus 1,5l 40% pogonu, proces 5godzin, efekt - 3,5l - 60%.