Problem z ruszeniem fermentacji miazgi

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
buenos1103
5
Posty: 5
Rejestracja: niedziela, 28 sie 2016, 14:34

Post autor: buenos1103 »

Witam!
Jestem początkującym winiarzem. W sobotę 27.08 zrobiłem swój pierwszy nastaw z aronii i soku z jabłek.
Wszystko zrobiłem jak należy, aronię zamroziłem i po rozmrożeniu troszkę rozgniotłem, sok z jabłek z sokowirówki.
Mam balon 50l dlatego robiłem to w dwóch wiadrach fermentacyjnych. Po 17kg aronii i ok 4l soku jabłkowego na każde wiadro. Do teko też dałem po 1/3 pożywki i ok 5g pektopolu. Całość stała tak kilka godzin, po czym uwodniłem drożdże Fermicru VR5 tak jak na opakowaniu - 100ml wody przegotowanej i ostudzonej do temperatury 35 stopni. Całość stała tak ok 25 minut po czym dałem na każde wiadro taką porcję. BLG początkowe 17. Następnego dnia rano sprawdzając czy fermentacja ruszyła nie widziałem żadnych oznak. Dopiero w poniedziałek 29.08 jedno wiadro dawało oznaki fermentacji przez rurkę fermentacyjną raz na ok 4min. Po prostu drożdze nie wystartowały. Temperatura otoczenia w granicach 26 stopni. Wczoraj po dlugim czekaniu na reakcję postanowiłem dodać kolejnej porcji drożdży, ponieważ blg się nie zmieniło. Dziś 30.08 poszedłem zobaczyć nastaw i pierwsze wiadro przyśpieszyło, natomiast drugie jak stało tak stoi. Zauważyłem tylko, że na powierzchni się zrobiła lekka czapa i delikatnie się pieni. Piro dodane na początku według wskazań razem z owocami 3g na wiadro. Czytałem, że te drożdże potrzebują wysokiej temperatury do startu. Co mam zrobić? Czekać? Wiadra są raczej szczelne. Jeśli o czymś zapomniałem pytajcie. Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję.
Awatar użytkownika

ramzol
1300
Posty: 1312
Rejestracja: poniedziałek, 18 lis 2013, 11:10
Krótko o sobie: hymm?? lubię wszystko co samemu zrobię.
Wkładam w to dużo serducha.