jackas i jego kolumna BOKAKOB

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
jacek85
5
Posty: 5
Rejestracja: niedziela, 28 wrz 2014, 23:00

Post autor: jacek85 »

Witam,
jestem bardzo początkującym psotnikiem, który chciałby opisać swoją historię.
Na wstępie chciałby podziękować wszystkim którzy służą swoją wiedzą i doradzają bo bez was nie było by nic z tego, specjalnie nie wymieniam nikogo z nicku aby nikogo nie pominąć.

Moja historia zaczęła się jakiś rok temu kiedy to chciałem poszerzyć swoją wiedzę na temat destylacji i rektyfikacji i trafiłem na to forum. czytałem długo i dużo wieczorami codziennie, myślałem o wszystkim co czytam i analizowałem z tym co czytałem wczoraj czy przed wczoraj. Kilka razy zmieniałem zdanie aż w końcu dwa miesiące temu postanowiłem że to zrobię.

I się zaczęło, kupiłem keg 50 l, rurę miedzianą 54 mm 2 metry, zmywaki z Lidla, zmywaki miedziane, rurkę miedzianą 8 mm 3 metry, dwie mufy 54 mm, dwie grzałki elektryczne 2000 W, regulator mocy, kranik do odbioru, kranik do spustu, sylikon spożywczy, 3 termometry 0,1 stopnia co 1 sekundę.

Dlaczego miedź, ano dlatego że mam palnik i lubię wszystko sam (taka ze mnie Zosia samosia).
Na szczęście udało się wszystko zrobić chodź nie było łatwo.
teraz mogę poradzić że jak nie macie porządnego palnika to dajcie komuś zarobić bo ja na dwa palnika raz jechałem i ledwo ledwo się polutowało.

Zrobiłem BOKAKOBA zdecydowałem się na niego bo najbardziej ta konstrukcja do mnie przemówiła.
jak jutro nie zapomnę to zrobię zdjęcia i dorzucę, całość ma ponad 2,40 metra i mieści się tylko w jednym miejscu w domu.