Pomoc / Krytyka. Jestem nowy i planuję psocić

O budowie destylatorów wszystko. Jak zbudować dobry sprzęt? Jakich materiałów użyć? Jak to połączyć w całość? To i wiele więcej...

Autor tematu
Pablo_zce
5
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 7 paź 2014, 21:05

Post autor: Pablo_zce »

Witam wszystkich użytkowników tego forum. Jestem tutaj nowy chociaż trochę już obserwuję te forum. Mam na imię Paweł jestem młody (26) na swoim koncie mam kilka win i nalewek robionych na alkoholu sklepowym. Chciałbym rozpocząć swoją przygodę z psoceniem i od razu powiem że chciałbym zacząć od najprostszego systemu ( moim zdaniem najprostszego w obsłudze)
Otóż tak kompletuję sprzęt w zasadzie mam już dosyć trochę gratów, z których chciałbym stworzyć pot-stilla ( mam nadzieję że dobrze to napisałem). Jak już wspomniałem jestem nowicjuszem w tej dziedzinie i wydaje mi się że nie ma sensu co zaczynać od Bóg wie jak zaawansowanych sprzętów,których pewnie nawet w połowie bym dobrze nie obsłużył dlatego planuję zbudować najprostszy zestaw z możliwych. Zbiornik, coś a'la kolumna, chłodnica i tyle.
Swój pierwszy aparat widzę tak:
KEG 30L ( jest on "opleciony" gumą )
coś na wzór "kolumny", rura miedziana długości 100cm i średnicy 35mm
chłodnica z rury miedzianej długości 3m średnicy 6 mm ( zwinięta oczywiście w spiralę )
grzałka 2x 2000W + "reduktor napięcia"
2 termometry tarczowe, tak by mieć pojecie co się dzieje w ilu stopniach ( jeden na kegu drugi na szczycie kolumny)
... i tu moje obawy. Przypuszczam że średnica rury, z której planuję zrobić chłodnicę jest za mała. Druga obawa/pytanie czy grzałki 2x2000W to nie za dużo? Może wystarczy 1x1500 i 1x2000 albo w ogóle 2x1500?

Wypisałem takie materiały a nie inne ponieważ są to rzeczy, które mam w domu i nie musiałbym kupować.