Destylacja, zimne palce, odstojnik- problem

Porywanie cieczy z kotła, dziwny smak i zapach destylatu oraz wszelkie inne problemy związane z destylacją...

Autor tematu
pawel35dg
1
Posty: 1
Rejestracja: czwartek, 9 paź 2014, 11:42
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 1 raz

Post autor: pawel35dg »

Witam.
Jestem początkującym. Zakupiłem sprzęt. W skład zestawu wchodzi:
-keg 50 l
-kolumna wypełniona druciakami
-4 zimne palce (refluks wewnętrzny)
-odstojnik 250 ml
-chłodnica ze 3 m spiralą
-termometr tarczowy na szczycie kolumny
-TABORET GAZOWY 25 x 25
wodę do chłodzenia pobieram z beczki 200 l (pompa wodna).
Zaczynam destylację: na początek wlewam 20 l na próbę (nastaw to śliwki ok 80-90 kg, woda 120 l, cukier 50 kg, drożdże winne ). Czekam do 78 c-80 c na kolumnie, leci pierwsze 200 ml-wylewam, leci nadal, ale wypłynęło tylko 500 ml 90 procent i koniec. Nic nie leci, temperatura nadal 80*, tylko słychać co jakiś czas sykniecie w okolicy kolumny.
Co zepsułem, co zrobiłem źle?
Ostatnio zmieniony środa, 15 paź 2014, 21:05 przez pawel35dg, łącznie zmieniany 3 razy.
alembiki

MikeB
150
Posty: 159
Rejestracja: wtorek, 31 sty 2012, 17:16
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowanie: 8 razy
Re: Destylacja

Post autor: MikeB »

Wyrzuciłeś pieniądze. Potnij sprzęt i oddaj na złom tu nawet nie ma co przerabiać. Szukaj na fourm "wieszak".
Awatar użytkownika

kamil.ww
200
Posty: 210
Rejestracja: środa, 17 paź 2012, 22:56
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowanie: 22 razy
Re: Destylacja

Post autor: kamil.ww »

Niczym zaczniesz się bawić w "pędzenie" to poczytaj niczym wysadzisz dom w powietrze :)
A co do reszty to tak jak Kolega Wyżej napisał
Własne!! zawsze lepsze!! ;) kamil.ww
Awatar użytkownika

gr000by
2500
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 10 sty 2012, 11:32
Krótko o sobie: kombinator - to przede wszystkim
Ulubiony Alkohol: każdy zrobiony z sercem