Teraz jest piątek, 25 maja 2012, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1

Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Pomocy] - Po pierwszej destylacji bimber wyszedł mi w kolorze mleka!
PostPostNapisane: niedziela, 24 lip 2011, 18:49 
Tematy: 2
Po pierwszej destylacji bimberek wyszedł mi w kolorze mleka, gdy dolałem wody i wziąłem się za destylowanie drugi raz, leci mi mleko bez procentów. Destyluje czajnikiem. Jestem początkujący proszę o pomoc.

Ostatnio edytowano poniedziałek, 25 lip 2011, 08:40 przez Qba, łącznie edytowano 2 razy
Pisz z polskimi literami!

Tytuł: Re: Pomocy!!!!
PostPostNapisane: niedziela, 24 lip 2011, 19:02 
Tematy: 31
zaloguj się aby zobaczyć avatar
Najpierw szukałbym przyczyny w sprzęcie którego używasz. Sprawdź czy czajnik zmienił kolor w środku, następnie przewody jakich używasz do prowadzenia par powinny być silikonowe. Jeśli zauważyłeś jakieś zmiany powąchaj destylat spróbuj odrobinę być może wyczujesz w nim metaliczny lub gumowy posmak.

PostPostNapisane: niedziela, 24 lip 2011, 19:04 
Tematy: 14
Wrzuć zdjęcia i powiec coś więcej o nastawie. Czy mierzyłeś cukromierzem przed i po fermentacji?

PostPostNapisane: niedziela, 24 lip 2011, 19:13 
Używam wężykow silikonowych, czajnik jest czyściutki a na poczatek destyluję w nastepujacy sposob: do czajnika mam podłączony weżyk silikonowy, dalej zatopiony jest w misce z zimną wodą a końcówka wężyka, rzecz jasna, jest skierowana do butelczyny. Można takim sprzętem destylowac? Zanim kupię sobie coś bardziej profesjalnego, chciałbym przed tym się nauczyć na jakimś amatorskim sprzęcie. A jeśli chodzi o nastaw, to na początku fermentacji mial 22blg a na koniec fermentacji mial 0 blg.

Ostatnio edytowano niedziela, 24 lip 2011, 20:04 przez pokrec, łącznie edytowano 2 razy
Interpunkcja, ogonki i styl. Nastepnym razem taki post trafi do kosza...

PostPostNapisane: niedziela, 24 lip 2011, 19:51 
Tematy: 5