Drożdże T Vodka StarT Vodka Star używany jest specjalny rodzaj drożdży, który zmniejsza ilość niepożądanych produktów fermentacji. Otrzymany alkohol jest łagodny i delikatny w smaku, bez nieprzyjemnych zapachów.
Cena: 9,20 zł
Tytuł: [Pomocy] - Po pierwszej destylacji bimber wyszedł mi w kolorze mleka!
Napisane: niedziela, 24 lip 2011, 18:49
Po pierwszej destylacji bimberek wyszedł mi w kolorze mleka, gdy dolałem wody i wziąłem się za destylowanie drugi raz, leci mi mleko bez procentów. Destyluje czajnikiem. Jestem początkujący proszę o pomoc.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 25 lip 2011, 08:40 przez Qba, łącznie edytowano 2 razy
Najpierw szukałbym przyczyny w sprzęcie którego używasz. Sprawdź czy czajnik zmienił kolor w środku, następnie przewody jakich używasz do prowadzenia par powinny być silikonowe. Jeśli zauważyłeś jakieś zmiany powąchaj destylat spróbuj odrobinę być może wyczujesz w nim metaliczny lub gumowy posmak.
______________________________________________________________________ Pijmy pijmy bo sie sciemnia
Używam wężykow silikonowych, czajnik jest czyściutki a na poczatek destyluję w nastepujacy sposob: do czajnika mam podłączony weżyk silikonowy, dalej zatopiony jest w misce z zimną wodą a końcówka wężyka, rzecz jasna, jest skierowana do butelczyny. Można takim sprzętem destylowac? Zanim kupię sobie coś bardziej profesjalnego, chciałbym przed tym się nauczyć na jakimś amatorskim sprzęcie. A jeśli chodzi o nastaw, to na początku fermentacji mial 22blg a na koniec fermentacji mial 0 blg.
Ostatnio edytowano niedziela, 24 lip 2011, 20:04 przez pokrec, łącznie edytowano 2 razy
Interpunkcja, ogonki i styl. Nastepnym razem taki post trafi do kosza...
Tak, rurka silikonowa jest chłodnicą i jest zatopiona w zimnej wodzie. Czy to źle??
Nie mówię, że źle, ale troche oryginalnie ; ) Nie wiem jak z wydajnością chłodzenia takiego rozwiązania, silikon chyba słabo oddaje ciepło, ale czajnik chyba nie jest duży, więc może dawać rade.