Witam!!! Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem zafascynowany bimbrownictwem...dzięki tej stronie zbudowałem swój pierwszy w życiu destylator(kana od mleka, odstojnik w postaci słoika, szklana chłodnica, połączone rurkami miedzianymi), a teraz chcę zastawić zacier aby coś wypędzić;) Tzn. pierwszy zacier mam już za sobą, zwykły wg. Grunwaldu 1410. około 5l fermentowałem w bańce po wodzie mineralnej. Wypędziłem i wypiłem.....wiadomo 1410 i to na drożdżach piekarskich- niezbyt dobrej jakości był ten bimberek:D A teraz właśnie chce zrobić coś lepszego, coś dobrego. Czytam w internecie, na forach(Czarna Oliwka i tutejsze), ale nie mogę nic znaleźć dla siebie. Nigdzie nie ma gotowych proporcji receptur. Jestem całkowicie zielony co do tego tematu. Jest napisane, że z kompotów owocowych, soków, ale nic konkretnie, a ja właśnie szukam konkretu. Mam aktualnie na zbyciu około 2 wiader winogrona, co z tym zrobić, krok po kroku???? Co byście mi poradzili? Żeby było dobre i mało roboty. I od razu jak ktoś się podejmie wyzwania i mi odpisze, to proszę o dokładne wytłumaczenie:P:)
______________________________________________________________________ Wódka TWÓJ wróg.....Więc lej GO w mordę! ; ) Piszę Poprawnie Po POLSKU!!!
Aha no to wszystko jasne A teraz jeśli właśnie robię wino z winogron i za jakiś czas będę odciągać je z nad osadu, to mogę wykorzystać osad do zrobienia nastawu na bimber? Jeśli tak to co mam z tym zrobić? Czytałem trochę o tym, ale jakby mi ktoś jeszcze raz napisał to bym był wdzięczy
______________________________________________________________________ Wódka TWÓJ wróg.....Więc lej GO w mordę! ; ) Piszę Poprawnie Po POLSKU!!!
Ja tez zassalem winko z winogron. Grawitacja sklarowala je tak, ze opad koparki. Klarowny rubinowy plyn. Chcialem (jak nastawialem) efekt wpuscic w rurki ale teraz NIEEEE. Zarabiaste, wytrawne winko Nastawiam cukrowke i czakam do lata na testy z przepisow Juliusza.