Teraz jest piątek, 25 maja 2012, 09:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1

Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pierwsze psocenie i pierwsze pytania :)
PostPostNapisane: czwartek, 7 lip 2011, 11:49 
Tematy: 4
Witam, od pewnego czasu chodziło mi to po głowie, aż postanowiłem coś upędzić :mrgreen: Przedwczoraj zrobiłem 8 l grunwaldzkiego zacieru i teraz czekam, aż przefermentuje. :D No i teraz pozostała metoda (tu jestem zielony) psocenia, z początku miałem robić metodą garnkową, ale przeczytałem o metodzie szybkowarowej i wydała mi się lepsza. :) Więc planuję "zbudować" taką pierwszą aparaturę, myślę nad takim schematem:
w szybkowarze odkręcam jeden zawór i na niego nakładam silikonowy wężyk, wężyk zakładam na chłodnicę, do chłodnicy doprowadzam zimną wodę z kranu wężykiem, a drugim odprowadzam, a z końca chłodnicy otrzymuję bimber. Dobrze zrozumiałem zasady budowy czy coś poknociłem? :D

Tytuł: Re: Pierwsze psocenie i pierwsze pytania :)
PostPostNapisane: czwartek, 7 lip 2011, 12:30 
Tematy: 43
zaloguj się aby zobaczyć avatar
Dobrze zrozumiałeś :ok: Jest to najprostszy sposób na uzyskanie własnego bimbru, chociaż jakościowo to najniższa półka. Poniżej prezentuję ci przykładowe rozwiązanie jednego z naszych forumowiczów. Jak już cię to hobby wciągnie, na pewno rozbudujesz swój zestaw dokładając deflegmator lub zaczniesz budować kolumienkę.
Pozdrawiam.
download/file.php?id=4604&mode=view

PostPostNapisane: czwartek, 7 lip 2011, 12:41 
Oki, a jaką moc destylatu w przybliżeniu na takim sprzęcie będę mógł osiągnąć? :) Aha i gdzie umiejscowić termometr? Może poszukać szybkowara z termometrem na pokrywie?

Ps. Gotowanie polega na utrzymywaniu temp. między 80 a 90 stopni tak by parował etanol a nie woda? :D

PostPostNapisane: czwartek, 7 lip 2011, 12:54 
@afrowawa
dodaj do całości chociaż jeden odstojnik ze słoika to znacznie poprawi jakość.

PostPostNapisane: czwartek, 7 lip 2011, 12:54 
Tematy: 60