Witam, od pewnego czasu chodziło mi to po głowie, aż postanowiłem coś upędzić Przedwczoraj zrobiłem 8 l grunwaldzkiego zacieru i teraz czekam, aż przefermentuje. No i teraz pozostała metoda (tu jestem zielony) psocenia, z początku miałem robić metodą garnkową, ale przeczytałem o metodzie szybkowarowej i wydała mi się lepsza. Więc planuję "zbudować" taką pierwszą aparaturę, myślę nad takim schematem: w szybkowarze odkręcam jeden zawór i na niego nakładam silikonowy wężyk, wężyk zakładam na chłodnicę, do chłodnicy doprowadzam zimną wodę z kranu wężykiem, a drugim odprowadzam, a z końca chłodnicy otrzymuję bimber. Dobrze zrozumiałem zasady budowy czy coś poknociłem?
Tytuł: Re: Pierwsze psocenie i pierwsze pytania :)
Napisane: czwartek, 7 lip 2011, 12:30
Dobrze zrozumiałeś Jest to najprostszy sposób na uzyskanie własnego bimbru, chociaż jakościowo to najniższa półka. Poniżej prezentuję ci przykładowe rozwiązanie jednego z naszych forumowiczów. Jak już cię to hobby wciągnie, na pewno rozbudujesz swój zestaw dokładając deflegmator lub zaczniesz budować kolumienkę. Pozdrawiam. download/file.php?id=4604&mode=view
______________________________________________________________________ SPIRITUS FLAT UBI VULT
Napisane: czwartek, 7 lip 2011, 12:41
Oki, a jaką moc destylatu w przybliżeniu na takim sprzęcie będę mógł osiągnąć? Aha i gdzie umiejscowić termometr? Może poszukać szybkowara z termometrem na pokrywie?
Ps. Gotowanie polega na utrzymywaniu temp. między 80 a 90 stopni tak by parował etanol a nie woda?
Napisane: czwartek, 7 lip 2011, 12:54
Nie. W prostej metodzie etanol z woda będą parować razem, od 78,3 aż do 100 stopni. Po prostu grzej, temperatura będzie zwiększać się sama w miarę ubywania alkoholu. Tutaj masz wykres zależności mocy parującego alkoholu od temperatury: download/file.php?id=2969