Pierwsza destylacja Kolumna ! Pomoc potrzebna od zaraz !

Metody destylacji i teoria niezbędna do pędzenia bimbru w sposób profesjonalny...

Autor tematu
mateusz1991
1
Posty: 1
Rejestracja: sobota, 6 gru 2014, 18:16

Post autor: mateusz1991 »

Witam szanowne grono kolegów bimbrowników.
Stałem się właścicielem nowego destylatora, mianowicie:
kolumna z 6 zimnymi palcami wysokość
120 cm
Odstojnik 250ml
Chłodnica 3 m spirali
Tarczowy termometr w kegu i drugi na górze kolumny
Za wypełnienie posłuża jak narazie zmywaki ponieważ z czasem wypełnie ją miedzią.
Jestem kompletnie zielony, o destylowaniu słyszalem tylko od starszych kolegów "po fachu". Nie wiem dokładnie jak mam zagotować kolumne póżniej ją wystabilizować . Troszke czarna magia, jeszcze miejmy nadzieje. Prosiłbym o pomoc żebym jakoś przebrnąl przez to pierwszy raz a nie wysadził chałupy i siebie przy okazji. Mam dwa nastawy jeden ok 38 litrów 12 kg cukru i Cobra 48 drozdze a drugi ze sliwek ok 60 litrow 18 kg cukru i drodze turbo fruits. Proszę o pomoc, ewentualnie może ktoś podrzuci linka do posta w kótrym juz ktos pomagal innym kolegom, cięzko mi cos znalezc w sumie. Jestem jeszcze niedoswiadczony ale chce sie zagłębic w to najbardzieeej.
Pozdrawiam i pochwale sie, albo moze nie bd sie czym chwalic po pierwszej destylacji.

http://images56.fotosik.pl/53/4721c7b32c6845d5.jpg a tak wyglada moja kolumna w calej okazalosci do tego keg 30 lirow i taboret 8,5 kv
Pozdrawiam, Mateusz

PETER29
850
Posty: 897
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 16:28
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Czysta i browar
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Lokalizacja: ŚLĄSKIE
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowanie: 104 razy
Re: Pierwsza destylacja Kolumna ! Pomoc potrzebna od zaraz !

Post autor: PETER29 »

Szkoda że najpierw nie poczytałeś i nie zadawałeś pytań, a dopiero po zakupie. Jeśli możesz oddaj to cudo konstruktorowi. Poczytaj Aabratek, Bakaboob, głowica puszkowa.