piana w balonie na winie bez moszczu

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
staff36
2
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 25 gru 2014, 11:17

Post autor: staff36 »

Witam
Na początku powiem że jestem początkujący i mam problem na winie z winogron (z własnego podwórka). Robię winko, ale chyba coś nie tak poszło, bo przetrzymałem go przed oddzieleniem moszczu.

Mianowicie chciałem sie skonsultować. Zrobiła mi sie taka pianka na wierzchu, jest biała, gdzie nie gdzie ma jakieś a'la brąz przebarwienia, czy to oznacza że mogę baniaczek cały wylać do kibelka?

http://zapodaj.net/f3d4bae2e88f3.jpg.html

http://zapodaj.net/c957991d255c0.jpg.html
Ostatnio zmieniony czwartek, 25 gru 2014, 11:49 przez Zygmunt, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiona interpunkcyjka w pościku.
Awatar użytkownika

Zygmunt
5000
Posty: 5374
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 12:55
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowanie: 664 razy
Kontakt:
Re: piana w balonie na winie bez moszczu

Post autor: Zygmunt »

Na zdjęciach nie widac nic niepokojącego. Napisz po kolei jak przygotowywałeś to wino, być może da się je wyprostować.
www.destylatorymiedziane.pl
"Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją", "pracą w gorzelni" albo "dziadkiem bimbrownikiem"

Autor tematu
staff36
2
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 25 gru 2014, 11:17
Re: piana w balonie na winie bez moszczu

Post autor: staff36 »

tak jak mówiłem jestem początkujący i mogłem coś zepsuć.

Przepis na wino był od znajomegoprzecinek który robił już ileś razy je i było dobre :)

mianowicie wino jest bez dodatku drożdży.