Wskaźnik zawartości alkoholu z termometremGłównymi elementami miernika są: probówka, pływak z odpowiednio naniesioną skalą od 0 do 95 % objętości alkoholu oraz termometr do badania temperatury cieczy, umieszczony na stałe wewnątrz pływaka. Urządzenia te skalowane są w temperaturze 20 - 21°C.
Cena: 11,99 zł
Witam, z racji iż jestem nowy w temacie aparatur, chciałbym zasięgnąć opinii, czy projekt który obecnie tworzę ma rację bytu. Aparatura będzie zbudowana z: -Keg 50l (po piwie wylot z kega standardowy fi 35mm) -Kolumny ratyfikacyjnej składającej się z dwóch części: 1 rura fi 60mm długości 120cm wypełniona zmywakami; 2 rura fi 60 mm z dziewięcioma ZP (fi 10mm) i termometrem cyfrowym u szczytu -Połączenia między kolumna a chłodnica: zagięta rurka fi 10mm i rurka sylikonowa -Chłodnicy spiralnej długość około 60cm -Ogrzewanie taboretem gazowym 7.5kw Prosiłbym o skomentowanie owego projektu, ewentualnie jakieś sugestie. Zastanawia mnie czy standardowy wylot z kega nie będzie za mały. Z góry dziękuje za sugestie. Pozdrawiam.
1 rura fi 60mm długości 120cm wypełniona zmywakami; 2 rura fi 60 mm z dziewięcioma ZP (fi 10mm)
Śred. rury ok, ale 9 paluchów z fi 10mm ? Co do fi paluchów to mówimy o fi zew. czy wew. ? Wg mnie max 6 paluchów, ale ja dałbym z fi 12mm i co 45* - w zupełności wystarczy. Pamiętaj aby rurka na paluchy nie miała ścianki grubszej jak 1mm.
pietkam87 napisał(a):
Zastanawia mnie czy standardowy wylot z kega nie będzie za mały.
To fi 35mm to wew jest jak sądzę. Zatem mamy: - dla fi 35mm pole pow. 9,62cm2 (ja mam fi 25mm i pole 4,9cm2) - dla fi 60mm pole pow. 28,26cm2 (ja mam fi 39mm i pole 11,94cm2) wynika z tego, że będziesz mieć stosunek przekrojów 1:2,94 (u mnie jest to 1:2,44), więc nie powinno być problemów. Przy różnicy pól większej niż 1:3 należałoby się martwić, ale u Ciebie będzie jeszcze OK i zwężenie to nie powinno wpływać na pracę (odpływ flegmy).