Witam Szanowne Grono!!! Pytanie moje kieruję do wszystkich praktyków i teoretyków, czy ceramika a ściślej ceramika szkliwiona nadawała by się jako materiał do budowy kolumny rektyfikacyjnej Mam dostęp do pieca ceramicznego i jeśli okazało by się że można mam w planie budowę modułowej kolumny /wiem że ma to wiele minusów choćby i kruchość materiału ale ma też plusy taki jak choćby aspekt estetyczny/, bardzo proszę o rzeczowe odpowiedzi, jestem na etapie projektu /rysunki/, z góry dziękuję i pozdrawiam
______________________________________________________________________ dycha do dychy i strzelają kielichy!!!!
Nie znam się na technice wyrobu ceramiki- ale pokładasz to tak, żeby było szczelne? No i czy szkliwa nie są oparte o związki ołowiu?
______________________________________________________________________ Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją" albo "dziadkiem bimbrownikiem"...
Tego nie wiem a raczej nie pamiętam a z wykształcenia mgr sztuki ale mam kilky przyjaciuli ceramików to podpytam!!! Byłem jakiś czas temu na pokazie destylacji perfum i tam widziałem alambik ceramiczny /to mnie natchnęło/ i tyle o ile pamiętam to w środku nie było szkliwione - ale to perfumy http://alkohole-domowe.com/forum/destylacja-nie-tylko-psoty-t5031.html. Nad uszczelnieniem myślę
Byłem i podpytałem, te szkliwa nie zawierają żadnych związków które miałyby wpływ na psotę, koleżanka stosuje je robiąc naczynia dla dzieciaków więc sprawę ma zbadaną, teraz posiedzę nad projektem i przedstawię go na forum co by dopracować szczegóły, pozdrawiam
______________________________________________________________________ dycha do dychy i strzelają kielichy!!!!
Klodku, witaj. odświeżyłeś mój pomysł który zamierzałem wykonać kiedyś, w daaaalekiej przyszłości.
Mianowicie nie ceramika lecz garncarstwo. Typowo surowa w swej prostocie konstrukcja alembika. 2 częściowa.