Teraz jest czwartek, 24 maja 2012, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1

Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kolumna ceramiczna
PostPostNapisane: wtorek, 31 sty 2012, 00:09 
Tematy: 34
zaloguj się aby zobaczyć avatar
Witam Szanowne Grono!!!
Pytanie moje kieruję do wszystkich praktyków i teoretyków, czy ceramika a ściślej
ceramika szkliwiona nadawała by się jako materiał do budowy kolumny rektyfikacyjnej :?: :?: :?:
Mam dostęp do pieca ceramicznego i jeśli okazało by się że można mam w planie budowę modułowej kolumny /wiem że ma to wiele minusów choćby i kruchość materiału ale ma też plusy taki jak choćby aspekt estetyczny/, bardzo proszę o rzeczowe odpowiedzi, jestem na etapie projektu /rysunki/, z góry dziękuję i pozdrawiam :punk: :piwo: :ok:

Tytuł: Re: kolumna ceramiczna
PostPostNapisane: wtorek, 31 sty 2012, 00:17 
Tematy: 60
Nie znam się na technice wyrobu ceramiki- ale pokładasz to tak, żeby było szczelne? No i czy szkliwa nie są oparte o związki ołowiu?

Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją" albo "dziadkiem bimbrownikiem"...

PostPostNapisane: wtorek, 31 sty 2012, 00:50 
Cytuj:
No i czy szkliwa nie są oparte o związki ołowiu?

Tego nie wiem a raczej nie pamiętam a z wykształcenia mgr sztuki :mrgreen: ale mam kilky przyjaciuli ceramików to podpytam!!!
Byłem jakiś czas temu na pokazie destylacji perfum i tam widziałem alambik ceramiczny /to mnie natchnęło/ i tyle o ile pamiętam to w środku nie było szkliwione - ale to perfumy http://alkohole-domowe.com/forum/destylacja-nie-tylko-psoty-t5031.html.
Nad uszczelnieniem myślę :!:

Byłem i podpytałem, te szkliwa nie zawierają żadnych związków które miałyby wpływ na psotę, koleżanka stosuje je robiąc naczynia dla dzieciaków więc sprawę ma zbadaną, teraz posiedzę nad projektem i przedstawię go na forum co by dopracować szczegóły, pozdrawiam :punk: :piwo: :ok: