Teraz jest czwartek, 24 maja 2012, 14:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1

Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki nastaw cukrowy przygotować?
PostPostNapisane: poniedziałek, 19 wrz 2011, 21:25 
Tematy: 1
Witam serdecznie.

Jestem początkującym psotnikiem i psocenie traktuje raczej jako formę zabawowego hobby. W ostatnim czasie trochę czytałem na forum i po ostatniej nieudanej próbie mam prośbę o pomoc w przygotowaniu nastawu.

Chciałbym prosi Was o pomoc w w dobraniu proporcji przy wykonaniu nastawu cukrowego.

Do wykorzystania mam:
- 2x baniak po wodzie mineralnej 6l
- cukier w nieograniczonych ilościach
- drożdże T3
- przecier/koncentrat pomidorowy

Wszystko będę destylował na układzie z 10 litrowym czajnikiem podłączonym do szklanego deflegmatora, rozdzielacza i chłodnicy wodnej (wszystkie elementy prócz czajnika wykonane ze szkła laboratoryjnego). Po zakończeniu procesu, i wychłodzeniu chciałbym poddać filtracji na węglu aktywnym Cobra.

Jeżeli nasuwają się wam jakieś uwagi odnośnie prowadzania samego procesu bedę wdzięczny za ich wskazanie.

Pozdrawiam

Tytuł: Re: Jaki nastaw?
PostPostNapisane: poniedziałek, 19 wrz 2011, 22:24 
Tematy: 60
zaloguj się aby zobaczyć avatar
Wywal z przepisu koncentrat i zrób nastaw wg. proporcji na opakowaniu T3. Pomiń "rozdzielacz" (czymkolwiek jest) w projekcie sprzętu. Filtruj destylat najlepiej po drugim, trzecim pędzeniu, rozrobiony do maks 50%, mocno schłodzony.

Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją" albo "dziadkiem bimbrownikiem"...

Tytuł: Re: Jaki nastaw cukrowy przygotować?
PostPostNapisane: wtorek, 20 wrz 2011, 14:56 
Tematy: 1
Witam, dziękuję za tak szybką odpowiedź.

Nasunęło mi się jeszcze kilka pytań: