Jaka temperatura do destylacji, jak powinno się destylować na takim sprzęcie?

Wstępna obróbka zacierów i redestylacja z wykorzystaniem podstawowych metod kociołkowych.

Autor tematu
statobi
5
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 10 lis 2013, 14:00
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 3 razy

Post autor: statobi »

Mam taką oto aparaturkę:
IMG_20131123_140622.jpg
szybkowar, odstojnik, chłodnica

Wszystko jak najprostsze, dopiero później zamierzam bawić się w robienie jakieś lepszej aparatury.
Szybkowar mam 14l, a termometr na odstojniku..

Pierwszy raz będę destylował, nie licząc metody garnkowej(na aparaturze były tylko próby z wodą, grzałem na maksa, wrzenie, ale termometr pokazywał 80-83 stopnie Celsjusza, woda ładnie szybko się skraplała) W pokoju, jak sobie normalnie leży pokazuje dobrą temperaturę.

Mam wszystko przygotowane zacier 20l i około 19%. Przeczytałem dużo tematów, ale jestem laik i nie wiem, jak mam to zastosować na swojej aparaturze. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić wszystko po kolej, zwłaszcza sprawę z temperaturą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
koncentraty wina

andrzejko90@wp.pl
30
Posty: 37
Rejestracja: piątek, 10 sie 2012, 21:48
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Jaka temperatura do destylacji, jak powinno się destylować na takim sprzęcie

Post autor: andrzejko90@wp.pl »

Większość widząc zdjęcie twojego destylatora zastanawia się czy aby na pewno czytałeś tam gdzie trzeba... Ogólnie rzecz biorąc sprzęt do przeróbki, nie sądzę by termometr w tym miejscu pomagał w obsłudze sprzętu, w pokrywce zdał by zdecydowanie swoją role. Natomiast odstoj... to słowo jest ciężko przyjmowane przez "braci" psotników.
andrzejko90

PETER29
850
Posty: 897
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 16:28
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Czysta i browar
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Lokalizacja: ŚLĄSKIE
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowanie: 104 razy