Wskaźnik zawartości alkoholu z termometremGłównymi elementami miernika są: probówka, pływak z odpowiednio naniesioną skalą od 0 do 95 % objętości alkoholu oraz termometr do badania temperatury cieczy, umieszczony na stałe wewnątrz pływaka. Urządzenia te skalowane są w temperaturze 20 - 21°C.
Cena: 11,99 zł
Tytuł: Jak zrobić dobry destylat - kilka podstawowych pytań?
Napisane: środa, 3 gru 2008, 00:01
Witam serdecznie
Najpierw wielkie dzięki za informacje które można uzyskać na tym forum
Jestem początkującym aczkolwiek bardzo zawziętym i dokładnym amatorem domowej księżycówki
Przygotowałem dwa zaciery , jeden na gruszkach drugi na winogronach. Proporcje na 100% dobre. Zaciery zrobiłem w butelkach 5 L , po około 6-7 dniach po zapachu czuć było moc , więc nadszedł czas na destylacje.
Zdjęcie mojego destylatora mam tylko nie bardzo wiem jak je wrzucić. W każdym razie zestaw składa sie z puszki 5L po piwie ,korka , deflegmatora szklanego i chłodnicy szklanej kupionej w sklepie. Do ogrzewania puchy posłużył mi elektryczny spiralny podgrzewacz , starej rodzimej produkcji o mocy 800Wat.
Destylowanie rozpoczęte... pierwsze krople w ilości 50-80 ml sprawdziłem alkoholomierzem = ponad 80 % , później poszły do wylania jak PB przykazał. Jade dalej co 100 , 130 ml sprawdzając moc ....jak moc dochodziła do wartości 40-50 przerywałem grzanie.
Produkt zlałem do szklanych buteleczek i tip-top tylko jest jedno ale...!
Moc końcowego produktu wynosi około 50-60 % i NIE DA SIĘ TEGO PIĆ !!!!POMOCY
Witaj. Druga destylacja poprawi walory smakowo-zapachowe Ja bym na Twoim miejscu rozcieńczył destylat do 40% i przegotował jeszcze raz z deflegmatorem. Można też za deflegmatorem dodać jakiś odstojnik. Oczywiście jak masz go 0,75l to po rozcieńczeniu do 40% będziesz mieć 1l. i jeszcze 4l wolnego miejsca w puszcze zostaną. Dobrze jakbyś miał tego więcej. Ale możesz się bawić i z litrem.
A tak na marginesie to z czego ta puszka jest wykonana? Z aluminium? Pozdrawiam.