Wskaźnik zawartości alkoholu z termometremGłównymi elementami miernika są: probówka, pływak z odpowiednio naniesioną skalą od 0 do 95 % objętości alkoholu oraz termometr do badania temperatury cieczy, umieszczony na stałe wewnątrz pływaka. Urządzenia te skalowane są w temperaturze 20 - 21°C.
Cena: 11,99 zł
Tytuł: Jak zamontować grzałki w KEG'u [+ foto-tutorial]
Napisane: czwartek, 22 kwi 2010, 21:06
Tak jak w temacie. Może dla niektórych pytanie głupie, ale jestem początkujący jeśli chodzi o sam montaż aparatury. Jeśli przeoczyłem i odpowiedź już padła gdzieś na forum to uprzejmie proszę o link.
Postanowiłem zrobić foto-tutorial z grzałkologii kegowej.
Wybieramy ofiarę, pośród tysiąca kegów stojących w piwnicy:
Punktakiem zaznaczamy otwory i wiercimy (to w sumie najtrudniejsza część, bo otwory muszą być mniej- więcej precyzyjnie wywiercone).
Jak już uporamy się z wierceniem przykładamy grzałkę i sprawdzamy, czy pasuje:
Jeżeli wszystko jest ok, przystępujemy do następnego kroku- przewlekamy przez otwór sznurek lub kabel....
...by sprytnym narzędziem zrobionym z drucianego wieszaka wywlec kabel przez fitting:
Chwila machania w beczce i mamy dwa kable na zewnątrz:
Mocujemy zatem grzałkę do kabla/sznurka:
...i przeciągamy:
Zostało tylko dokręcić mocno śruby (pamiętać o podkładce gumowej- ona uszczelnia wszystko):
I mamy zamontowaną grzałkę:
To naprawdę zajmuje tylko 15 minut roboty, wystarczy mieć wiertarkę i mocne wiertło.
______________________________________________________________________ Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją" albo "dziadkiem bimbrownikiem"...
Tytuł: Re: Jak zamontować grzałki w KEG'u [+ foto-tutorial]
Napisane: sobota, 24 kwi 2010, 16:35
Zygmunt, You are the best!!!