Cydr & Wino- Moje doświadczenie

Złomowisko, w którym będą skasowane posty.
Regulamin forum
Pełna zawartość tego działu widoczna tylko dla moderatorów i administratorów.

Autor tematu
tornado23x
Nowy Członek Forum
Posty: 0
Rejestracja: poniedziałek, 1 lip 2013, 20:58

Post autor: tornado23x »

Witam szanownych Winiarzy :)
Chciałbym się z Wami podzielić moim doświadczeniem, ponieważ mam aż 19 lat a winem zajmuję się od roku tzn że nie jest zbyt wielkie. Proszę nie być uprzedzonym do wieku gdyż podchodzę do tego poważnie :).

Nie wiem czemu, ale wina według starych przepisu mamy i babci na czystych owocach bez dodatku drożdży nigdy mi nie wyszło, zawsze robiło się octowe :x.
Natomiast na drożdżach szlachetnych wychodzą :).

1.Cydr zeszłoroczny zrobiłem z:
-soku z wyciśniętych dzikich kwaśnych jabłek
-ugotowanego kompotu jabłkowego (zamiast wody)
-drożdży szlachetnych uniwersalnych
-cukru rozpuszczonego w gorącym kompocie
Po rozlaniu do "dymionów" i dodaniu rozmnożonych drożdży, natychmiast zaczęła się fermentacja, na drugi dzień aż piana z rurki uciekała, korki z rurkami wymieniałem i czyściłem przez około dwa tygodnie 8-). Gdy raz fermentacja ustała dodałem na oko kolejnej porcji cukru, następnym razem już nie ruszyła więc zlałem całość do dużego garnka, na moment mocno podgrzałem tak aby nie zagotować i dosładzałem, gdyż było strasznie wytrawne. Wlałem do "dymionów" odczekałem aż osady zejdą i rozlałem do butelek. Uzyskałem około 9l mocnego rozgrzewającego słodkiego Cydru, tak dobrego że wszyscy je chwalą :D zwłaszcza koleżanki:P.
Do dziś zostały mi tylko 3 butelki po 0,5l na lepsze okazje :).

2. Cydr tegoroczny nastawiony początkiem czerwca:
-4l lepszego soku/napoju jabłkowego z kartonu
-drożdże szlachetne uniwersalne
-1kg cukru
-odrobina przegotowanej wody
-szczypta kwasku cytrynowego (na oko)