Wskaźnik zawartości alkoholu z termometremGłównymi elementami miernika są: probówka, pływak z odpowiednio naniesioną skalą od 0 do 95 % objętości alkoholu oraz termometr do badania temperatury cieczy, umieszczony na stałe wewnątrz pływaka. Urządzenia te skalowane są w temperaturze 20 - 21°C.
Cena: 11,99 zł
Czy myśleliście o tym by potestować "nastawy smakowe" z cukrówki? Jako że jestem początkujący i robię co nieco na własny użytek wpadł mi do głowy pomysł by troszkę poeksperymentować. Poruszyłem ten temat już na tym forum pt. "Gorzka żołądkowa" biała ale zostałem skrytykowany że takowej nie ma. Teraz uściślę, że to daje smak "Gorzka Żołądkowa" a biała bo przeźroczysta. W eksperymencie chodziło mi o to by smak i aromat był podobny do oryginału po destylacji bez tzw. majenia.
10kg cukru 40 litrów wody 1/2 opakowania drożdży T3
do gotowego nastawu dodałem: 1 łyżeczkę imbiru 20 ziaren kolendry 5 ziaren ziela angielskiego zgniecionego 1 łyżeczkę bazylii szczyptę w palce tymianku
Stało to 14 dni i po powolnym przerobie (jeden raz) wyszła pychotka, że kupna gorzka żołądkowa może się głęboko schować.
Skoro skład berbeluchy modyfikujemy, to wypada wydzielić odpowiedni nowy temat o cukróweczkach zawierających dodatki mające w przyszłości wpłynąć na smak i zapach produktu końcowego.
______________________________________________________________________ أسامة بن لادن
A mnie wydaje się, że lepsze jest macerowanie wszelkiego zielska w psocie a nie w nastawie. Nawet 50% gwarantuje wyssanie wszelkiej dobroci z ziół. Gotowanie w nastawie, hm... nie przeczę, że może się udać ale bardziej rasowo jest dodawać zielsko do destylatu a nie do nastawu.
Pozdr. Calyx
______________________________________________________________________ Kiedy fikam, to jestem grafikiem, kiedy psocę, to jestem psotnikiem