10 godzin i wynik 80%

Technologia najprostszych nastawów opartych na cukrze.

Autor tematu
młody23
2
Posty: 4
Rejestracja: czwartek, 17 gru 2015, 12:14
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: własne produkty: nalewki, wódki smakowe
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 1 raz

Post autor: młody23 »

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem początkujący w tym temacie. Parę dni temu zakupiłem destylator mianowicie keg 30l,
Kolumna z rury fi 60,3 wysoka 75cm
Odstojnik z rury fi 60,3 dł 25cm poj. Ok 0,5l który zatrzymuje niepożądane substancje i zapachy.
Chłodnica z 3m rury fi8 schowana w rurce fi 60,3 dł 35cm.
Zrobiłem nastaw cukrowy na drożdżach vodka crystal 66 g zamówione z tej strony, dałem 7 kg cukru, całość wyniosła 25l. Po 6 dniach fermentacji postanowiłem rozpocząć grzanie. W 10 godz przerobiłem 25 l z czego wyszło 1.5l-80%, 1.5l-78%, 1.5l-65%. Mam więc parę pytań:
- dlaczego tak długi czas? (woda w wężownicy miała powolny przepływ, była chłodna temperatura 82-83 stopni, później musiałem podnosić bo przestawało kapać)
- co dają środki do klarowania nastawu?
- jak destylować 2 raz?( delikatny posmak drożdży chociaż idzie wypić)

Pozdrawiam Młody
Awatar użytkownika

przemu87
50
Posty: 76
Rejestracja: piątek, 14 lis 2014, 04:29
Krótko o sobie: Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni!
Ulubiony Alkohol: własny :-)
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Gidle
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowanie: 10 razy
Re: 10 godzin i wynik 80%

Post autor: przemu87 »

Mógłby kolega jakies foto sprzętu wrzucić, pewnie masz źle skonfigurowany sprzęt? Jaką mocą prowadziłeś proces? 82-83 stopnie to raczej dużo za dużo. Dobrze sklarowany nastaw w twoim przypadku to mniej smrodu i syfu w urobku. Najpierw trzeba rozwiązać twoje problemy żeby destylować drugi raz z dobrym rezultatem. Do oceny twojego sprzętu zdjęcie aparatu by sie zdało i więcej danych.